آفتاب

تاریخ و سنت‌، ریشه‌ی ورزش‌های بومی و محلی

تاریخ و سنت‌، ریشه‌ی ورزش‌های بومی و محلی

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل گفت: یادگیری و آموزش ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی می‌تواند جایگزین مناسبی برای بازی‌های رایانه‌ای بعنوان عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در میان جوانان و خانواده‌ها شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در اردبیل، «علیرضا احدی» در جمع مربیان تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه 2 اردبیل تصریح کرد: تلاش می‌شود اجرای صحیح بازی‌های بومی و محلی در مدارس آموزش داده شود.

وی افزود: مربیان آموزشی این هیئت آمادگی دارد در ساعت‌های ورزش مدارس حضور یافته و نسبت به آموزش مربیان تربیت بدنی و دانش‌آموزان اقدام کنند.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل با بیان اینکه ورزش‌های بومی و محلی ریشه در تاریخ، فرهنگ، آئین‌ها و سنت‌ها داشته و در بسیاری از این بازی‌ها روح اسلامی حاکم است، گفت: دانش‌آموزان بهترین مروجان سنت‌ها و فرهنگ‌ها هستند.

احدی از آمادگی این هیئت برای آموزش بازی‌های بومی و محلی به مربیان تربیت بدنی آموزش و پرورش استان بعنوان یک ضرورت خبر داد.

وی حس تعلق به جمع، قانونمداری، تقویت ضریب هوشی، دقت و سرعت عمل زیاد، افزایش آمادگی جسمانی و ارزان بودن را از ویژگی‌های بازی‌های بومی و محلی برشمرد و یادآور شد: بی‌شک توسعه‌ی ورزش‌های سنتی در مدارس سبب تربیت، رشد و استعدادیابی دانش‌آموزان می‌شود.

انتهای پیام

کد N169374

وبگردی