آفتاب

درخواست آیسسکو از سازمان ملل برای ممانعت از حاکمیت رژیم صهیونیستی بر مسجد الاقصی

درخواست آیسسکو از سازمان ملل برای ممانعت از حاکمیت رژیم صهیونیستی بر مسجد الاقصی

در پی تلاش‌های مقامات رژیم صهیونیستی برای سلب حاکمیت اردن از مقدسات اسلامی و مسیحی فلسطین، آیسسکو در بیانیه‌ای از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست تا با پیش‌نویس قانون پیشنهادی کنست برای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر مسجدالاقصی مخالفت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (آیسسکو) در بیانیه‌ای از شورای امنیت،‌ مجمع عمومی سازمان ملل و بان کی مون،‌ دبیرکل سازمان ملل خواست تا مخالفت خود را با این پیش‌نویس غیرقانونی و تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس و مسجدالاقصی اعلام کنند.

آیسسکو که مقر دائم آن در رباط، پایتخت مراکش قرار دارد همچنین از جامعه بین‌الملل خواست تا برای جلوگیری از سرکشی‌های رژیم صهیونیستی و حملات پی در پی این رژیم علیه مردم فلسطین و هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی وارد عمل شوند.

این سازمان همچنین اقدام کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) مبنی بر ارائه پیش‌نویسی درخصوص سلب حاکمیت اردن از مقدسات اسلامی و مسیحی فلسطین و تحمیل حاکمیت این رژیم بر مسجدالاقصی محکوم کرد.

آیسسکو با بیان اینکه هرگونه اقدام مسئولان رژیم صهیونیستی در این خصوص غیرقانونی بوده و قابل قبول نیست، تاکید کرد: وضعیت مسجدالاقصی و اراضی اشغال شده فلسطین خود تاکیدی بر آن است که اشغالگری‌های اسرائیل مشروع نیست.

انتهای پیام

کد N169302

وبگردی