آفتاب
ساعتچی یزدی:

در بین اعضای هیات مدیره نباید تشتت آرا باشد

در بین اعضای هیات مدیره نباید تشتت آرا باشد

نامزد بیست و هشتمین دوره انتخابات کانون وکلای دادگستری مرکز بر ضرورت وجود همفکری در بین اعضای هیات مدیره کانون وکلا تاکید کرد.

نامزد بیست و هشتمین دوره انتخابات کانون وکلای دادگستری مرکز بر ضرورت وجود همفکری در بین اعضای هیات مدیره کانون وکلا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین ساعتچی‌یزدی طی سخنانی در همایش گروه وکلای ایساتیس با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی کانون وکلا بحث استقلال است، گفت: چنانچه با یک مصوبه مجلس، کلیه قوانین مربوط به وکالت بعد از سال 58 را لغو کنند مشکلات ما حل می‌شود.

وی با غیرقانونی دانستن ادامه فعالیت مرکز مشاوران قوه قضاییه، گفت: باید وکلای این مرکز به کلی با کانون ادغام شوند، اما نه به شکلی که در لایحه جامع وکالت پیش‌بینی شده است.

نامزد بیست و هشتمین دوره انتخابات کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به اهمیت بحث

اخلاق حرفه‌ای، گفت: متاسفانه در زمینه اخلاق حرفه‌ای کار نشده است و وکلایی که در دادگاه حضور پیدا می‌کنند احترام یکدیگر را حفظ نمی‌کنند. همچنین در زمینه گسترش فرهنگ وکالت هم کار نشده و در این زمینه جای کار بسیاری وجود دارد.

ساعتچی یزدی با تاکید بر ضرورت تغییر ساختار کمیسیون‌های کانون وکلا گفت: در برخی کمیسیون‌ها اشخاصی برای مدت‌های طولانی عضو کمیسیون هستند ولی من معتقدم که عضویت در این کمیسیون‌ها باید دوره‌ای باشد تا تمام وکلای دادگستری بتوانند عضو کمیسیون‌ها شوند.

وی با اشاره به اهمیت تشکل‌های وکلا در تصمیم‌سازی هیات مدیره، گفت: شورای تشکل‌ها می‌تواند به عنوان هیات مدیره در سایه به تصمیم‌سازی هیات مدیره کمک کند؛ لذا شورای تشکل‌ها باید تقویت شود.

این وکیل دادگستری اظهار کرد: تمامی نامزدهای هیات مدیره دارای اهداف مشابهی هستند، ولی همان‌طور که استحضار دارید هیچ کاندیدایی نمی‌تواند به تنهایی برنامه‌ای را اجرا کند مگر اینکه هیات مدیره با هم همفکر باشند نه اینکه آنقدر تشتت وجود داشته باشد که برای انتخاب رییس، سه ماه وقت گذاشته شود.

انتهای پیام

کد N169198

وبگردی