آفتاب

امارات از اقدام عربستان علیه اخوان المسلمین حمایت کرد

امارات از اقدام عربستان علیه اخوان المسلمین حمایت کرد

تهران - ایرنا - امارات از اقدام عربستان سعودی مبنی بر گنجاندن ˈاخوان المسلمینˈ در فهرست گروه های تروریستی حمایت کرد.

به گزارش روزنامه انگلیسی زبان ˈگلف نیوزˈ چاپ دبی، وزارت خارجه امارات دیروز (شنبه) با صدور بیانیه ای ضمن اعلام حمایت از موضع اخیر عربستان علیه اخوان المسلمین، افزود: امارات از هیچ تلاشی برای تقویت همکاری با عربستان به منظور مقابله با گروه های تروریستی فروگذار نخواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اثر بخشی این اقدام مهم عربستان در برهه زمانی کنونی مستلزم تلاش های هماهنگ و کار جمعی برای پرداختن به چالش های امنیتی است که سرنوشت کشورهای مسلمان و عرب را تهدید می کند.

امارات همچنین از همه کشورهای اسلامی و عربی خواست با این اقدام ریاض هماهنگ شوند.

دولت عربستان سعودی جمعه گذشته در بیانیه ای اخوان المسلمین را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد.

وزارت کشور عربستان علاوه بر حزب اخوان المسلمین، ˈالقاعدهˈ و گروه های وابسته به آن در عربستان، یمن و عراق و گروه تکفیری ˈداعشˈ، ˈجبهه النصرهˈ، ˈحزب الله سعودیˈ و گروه ˈالحوثیˈ در یمن را به عنوان گروه های تروریستی اعلام کرد.

گروه اخوان المسلمین دیروز در واکنش به این اقدام ریاض با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این تصمیم افزود: باعث تاسف است که ریاض دست به چنین کاری می زند، زیرا عربستان نخستین کشوری بود که این گروه را آزمود و از موضع گیری های این گروه در حفظ منافع مردم و اتحاد کشورها و نقش فعال آن در ساخت جامعه و کشور و گسترش افکار اسلامی در کشورهای عربی اطلاع دارد.

خاورم**9156**2041**1651
کد N169152

وبگردی