آفتاب

وکیلی: امسال یخ چهار سال اخیر آب شد/اگر ارزش اعتدال دانسته شود، آرامش سیاسی خواهیم داشت

وکیلی: امسال یخ چهار سال اخیر آب شد/اگر ارزش اعتدال دانسته شود، آرامش سیاسی خواهیم داشت

مدیرمسئول روزنامه ابتکار با بیان اینکه "در سال 92 یخ حاکم در سال‌های پس از سال 88 آب شد"، اظهار کرد: در سال 92 تدابیری اتخاذ شد که پیرو آن زمینه حضور سلایق مختلف در انتخابات فراهم آمد.

محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "مهمترین اتفاق سیاسی سال 92، انتخابات 24 خرداد بود"، افزود: انتخابات ریاست جمهوری که در 24 خرداد امسال برگزار شد، نقطه عطفی در تحولات سیاسی و همچنین در آرایش سیاسی کشور بوجود آورد.

وی با تاکید بر اینکه "با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در سال 92، دو اتفاق مبارک دیگر به وقوع پیوست"، خاطرنشان کرد:‌ انتخابات 24 خرداد موجب ایجاد گشایش سیاسی در داخل کشور و همچنین شکسته شدن دیوار تحریم‌ها و برداشتن تحریم‌های ظالمانه در عرصه جهانی در کشور شد.

این فعال رسانه‌ای با تاکید بر اینکه "در سال 92 حماسه سیاسی مورد نظر رهبری با شکوه هرچه بیشتر به وقوع پیوست"، اظهار کرد:‌ امسال با تدابیری که به کار گرفته شد، زمینه مشارکت حداکثری مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فراهم شد.

وکیلی به اتفاقات سال 88 اشاره کرد و با بیان اینکه "پس از اتفاقات سال 88 جامعه دچار نوعی یخ‌زدگی و بی‌رمقی شد"، خاطرنشان کرد: پس از اتفاقات سال 88 به دلیل اینکه بخش‌هایی از نخبگان سیاسی کشور دچار نوعی کمای سیاسی شده بودند، بخش مهمی از لایه‌های اجتماعی مردم نیز به این کما دچار شد. در سال 92 با تدابیری که اتخاذ شد، زمینه حضور سلایق مختلف در انتخابات فراهم آمد و مشارکتی حداکثری به وقوع پیوست که گرمای این مشارکت توانست یخ چهار سال گذشته را آب کند.

وی با تاکید بر اینکه "جذب سلایق مختلف برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری، مهمترین تفاوت سال 92 با سال‌های گذشته بود"، تصریح کرد: حضور سلایق مختلف در انتخابات موجب شد که یخ حاکم در سال‌های پس از انتخابات 88 آب شود یا حداقل تَرَک بزرگی بردارد و بخش‌هایی از جریان فعال سیاسی کشور که به نوعی در کما قرار داشتند، به هوشیاری برسند.

مدیرمسئول روزنامه ابتکار در ادامه به پیش‌بینی شرایط سیاسی کشور در سال آینده پرداخت و گفت: معتقدم که اگر همه‌ ظرفیت اعتدال را داشته باشند و ارزش عقلانیت کنونی را در ساحت سیاست بدانند، ما در سال آینده شاهد آرامش سیاسی در داخل کشور و همچنین سربلندی در خارج از کشور خواهیم بود.

وکیلی اضافه کرد: چنانچه همچنان افراطیون در کشور آزاد باشند و منافع جناحی و گروهی این افراد در منافع ملی کشور ارجحیت داده شود، آنچه که مردم در 24 خرداد امسال بدست آوردند، از دست خواهد رفت.

این فعال رسانه‌ای در پایان با بیان اینکه "شرایط سیاسی کشور در سال 93 به برخورد مجموعه حاکمیت با افراطیون بستگی دارد"، گفت: اگر حاکمیت اجازه دهد که صدای اعتدال به صدای غالب تبدیل شود، ما در سال آینده شاهد گام‌های توسعه‌ای در داخل کشور و همچنین کسب توفیقات مختلف در خارج از کشور خواهیم بود اما اگر صدای افراط بر صدای اعتدال غلبه کند، آنچه گفته شد و آنچه در آرزوهای مردم قرار دارد، به باد می‌رود و همه فرصت‌های بوجود آمده به تهدید بزرگ تبدیل می‌شود.

انتهای پیام

کد N168864

وبگردی