آفتاب

اعلان جنگ قطر و عربستان به عراق

اعلان جنگ  قطر و عربستان به عراق

نخست وزیر عراق با بیان اینکه عربستان و قطر علیه عراق اعلان جنگ کرده‌اند، گفت این کشور‌ها مسئول بحران امنیتی در عراق هستند.


 


نخست وزیر عراق با بیان اینکه عربستان و قطر علیه عراق اعلان جنگ کرده‌اند، گفت این کشور‌ها مسئول بحران امنیتی در عراق هستند.


 


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نوری مالکی، ‌نخست وزیر عراق در مصاحبه با شبکه فرانس 24 اظهار کرد: بحران طائفه‌ای، تروریستی و امنیتی در عراق وجود دارد که قطر و عربستان در وهله نخست مسئول آن هستند.


 




 


نخست وزیر عراق دوحه و ریاض را به تحریک سازمان‌های تروریستی از جمله القاعده و حمایت سیاسی و رسانه‌ای متهم کرد.


 




 


وی خاطرنشان کرد: عربستان و قطر جنگ علنی علیه نظام سیاسی در عراق به راه انداخته‌اند و این دو کشور به رهبران تروریستی و رهبران تکفیری القاعده پناه می‌دهند و به تروریست‌هایی که از کشورهای اروپایی همچون بلژیک، فرانسه و دیگر کشورها آمده‌اند، آموزش می‌دهد.


 




 


نخست وزیر عراق در ادامه گفت: نمی‌خواهم دامنه مقابله و رویارویی را گسترده‌تر سازم بلکه می‌خواهم به آنها بگویم که باید نسبت به این مساله آگاه باشند که حمایت آنها از تروریسم به ضرر خود آنها تمام خواهد شد چرا که ساختار اجتماعی این کشورها به گونه‌ای است که آتش طائفه‌گرایی می‌تواند در آنها رخنه کند.


 




 


در همین راستا نخست وزیر عراق اعلام کرد که مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق از اصول روند سیاسی چیزی نمی‌داند.


 




 


وی تصریح کرد: آن موضعی که از سوی مقتدی صدر مطرح شده است شایستگی صحبت کردن در مورد آن را ندارد. او اصول روند سیاسی را نمی‌داند و مساله قانون اساسی را درک نمی‌کند و قانون اساسی جایگاهی نزد مقتدی صدر ندارد.


 




 


مقتدی صدر در فوریه گذشته با انتقاد شدید از مالکی اعلام کرد که به فعالیت خود در عرصه سیاسی پایان داده است.


 




 


انتهای پیام


 




           
کد N168806

وبگردی