آفتاب

اشرف بروجردی: سال 92 آغازی برای افزایش امیدواری در عرصه سیاسی بود

اشرف بروجردی: سال 92 آغازی برای افزایش امیدواری در عرصه سیاسی بود

یک عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب در ارزیابی خود از شرایط سیاسی کشور در سال 92 گفت: سال 92 آغازی برای افزایش امیدواری به آینده در عرصه سیاست داخلی و بسط گفتمان در عرصه بین‌المللی بود.

اشرف بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم در سال 1392،‌ اظهار کرد: در زمان انتخابات اخیر یک فضای اضطراب و دلهره وجود داشت که نتایج انتخابات چه خواهد شد و در کنار آن یک احساس امیدواری نیز در مجموعه جامعه وجود داشت که چه بسا شرایطی به گونه‌ای شود که جامعه بتواند آرامش از دست رفته خود را باز پیدا کند.

وی افزود: تا پیش از برگزاری انتخابات شاهد عدم وجود ثبات لازم سیاسی در کشور بودیم و این امر نگرانی‌هایی را در اقشار مختلف جامعه ایجاد کرده بود ولی بعد از انتخابات با تغییر وضعیتی که ایجاد شد، جامعه به آرامش و طمأنینه دست پیدا کرد و این چرخش رویکرد، مقدماتی را فراهم کرد که علاقه‌مندان به حوزه سیاست بتوانند با رویکرد جدیدی در راستای ادای دین به کشور و انقلاب وارد عرصه شوند و تعامل و گفت‌وگو بین افراد برقرار شود.

این عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب گفت: خروجی بحث‌های موجود در سال 92 در واقع شرایط کشور را به این نقطه رساند که هیچ‌کس نباید ادعا کند که او فقط ذی‌حق است و راه و اندیشه او راهگشاست، بلکه باید مجموعه اندیشه‌ها، ایده‌ها و تلاش‌ها برای بهبود شرایط اجتماعی و سیاسی کشور صورت گیرد و این نقطه ثقل مرکزی برای حرکت به سمت آینده باشد.

بروجردی همچنین با اشاره به تغییر سیاست‌های کشور در عرصه بین‌الملل، اظهار کرد: بعد از انتخابات در این عرصه شرایط جدیدی را تجربه کردیم. قبل از انتخابات شاهد یک رویگردانی نسبت به جمهوری اسلامی بودیم و انگشت اتهام در مسایلی نظیر موضوع تروریسم و مباحث اینچنینی به سمت جمهوری اسلامی ایران بود؛ ولی با برگزاری انتخابات شاهد طلیعه خوبی در این عرصه بودیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: جامعه ما این ظرفیت و توانمندی را دارد که در تعامل با دیگران قرار بگیرد و اهل گفت‌وگوست و ملت ما ملتی فرهنگی و پایبند به اصول است و این ملت مبداء نظریه گفت‌وگوی تمدن‌ها بوده و در ایده‌ها نیز تلاش کرده تا این مسایل را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه "به نظر من سال 92 آغازی برای امیدواری به آینده در عرصه سیاست داخلی کشور و بسط گفتمان در عرصه بین‌المللی بود تا کشور بتواند رشد و بالندگی خود را طی کند"، افزود: با رویه‌ای که شرایط کشور در پیش گرفته است، به نظر می‌رسد در آینده حتی نیروهای تندرو نیز مجبور شوند به خواست و اقبال عمومی توجه کنند؛ گرچه برای آنها عدول کردن از مواضع قبلی مشکل است ولی آنها به این نتیجه خواهند رسید که باید روش‌های تند گذشته را کنار بگذارند.

این عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب با بیان اینکه "من سال 93 را سالی پرثمر در عرصه سیاست داخلی و خارجی می‌بینم"، در مورد تفاوت فضای سیاسی امروز کشور با چند سال گذشته نیز گفت: در طی سال‌های گذشته شاهد حاکم بودن فضای ناامیدی و بی‌ثباتی در عرصه داخلی و بین‌المللی بودیم و این به شدت آزاردهند بود ولی اکنون این فضا به سمت امیدواری به آینده تغییر یافته؛ گرچه ممکن است تحول جدی در کشور رخ نداده باشد ولی به نظر می‌رسد طرفین به این جمع‌بندی رسیده‌اند که باید طرف مقابل را نیز ببینند و بر روی افکار و اندیشه‌های او حساب باز کنند و هیچ‌کس خود را حق مطلق نداند.

انتهای پیام

کد N168774

وبگردی