آفتاب

گوگل آمریکا و چین را متهم به تلاش برای سرقت اطلاعات این شرکت کرد

گوگل آمریکا و چین را متهم به تلاش برای سرقت اطلاعات این شرکت کرد

نیویورک، ایرنا- اریک اشمیت، رییس شرکت گوگل دولت های آمریکا و چین را متهم به حمله سایبری به این شرکت و سرقت اطلاعات سری آن کرده و گفت که گوگل برای مقابله با این حملات ناگزیر به ارتقای سطح پروتکل های امنیتی خود شده است.

به گزارش ایرنا رییس این شرکت اینترنتی روز جمعه در کنفرانسی در تگزاس آمریکا گفت دولت های جهان به این واقعیت پی برده اند که فیلتر کردن و جلوگیری از دسترسی به اینترنت بی فایده بوده و برای همین به روش های دیگر کنترل و نظارت روی آورده اند.

اشمیت گفت: دیگر سایت های اینترنت را مسدود نمی کنند؛ بلکه به دنبال نفوذ در آن هستند.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی همچون چین از این روش پیروی می کنند، افزود: از سوی چینی ها در سال 2010 و از سوی آژانس امنیت آمریکا در سال 2013 مورد حمله قرار گرفته ایم.

گوگل متهم است که با نهادهای امنیتی آمریکا همکاری داشته و اطلاعات خصوصی کاربران را در اختیار دولت آمریکا قرار داده است.

چندی پیش این شرکت که برای افشای همکاریش با نهادهای اطلاعاتی وامنیتی آمریکا تحت فشار قرار گرفته بود، اذعان کرد که محتوای هیچ یک از ایمیل های کاربران جیمیل، پست الکترونیک این شرکت، محرمانه باقی نمی ماند.

نماینده شرکت گوگل در یک جلسه دادگاه در آمریکا اعلام کرد که کسانی که به 425 میلیون کاربر ایمیل های این شرکت، ایمیل می فرستند انتظار نداشته باشند که محتوای آن محرمانه باقی بماند.

گوگل این اعتراف در راستای دفاع از عملکرد این شرکت در دادگاهی در آمریکا مطرح کرد که هدف از آن جلوگیری از افزایش فشار قانونی به گوگل به دلیل افشای اطلاعات خصوصی کاربران است.

در این رابطه ˈجان سیمسونˈ، مدیر گروه ˈنظارت بر حریم خصوصی کاربرانˈ گفت: گوگل سرانجام اعتراف کرد که حفظ اطلاعات خصوصی کاربران برایش اهمیت ندارد و کاربران اگر اطلاعات شخصیشان برایشان مهم است، باید به این سخنان خوب توجه کنند.

شرکت های اینترنتی گوگل، فیس بوک و مایکروسافت متهم هستند با نهادهای امنیتی آمریکا از جمله آژانس امنیت ملی و پلیس اف بی آی در خصوص نظارت بر عملکرد کاربران اینترنت همکاری کرده اند.

در گزارش های منتشر شده درباره جاسوسی نهادهای امنیتی آمریکا از کاربران اینترنتی و همچنین استراق سمع تماس های تلفنی شهروندان آمریکایی و همچنین افراد خارجی فاش شده است که نهادهای امنیتی آمریکا به سرورهای 9 شرکت آمریکایی از جمله گوگل و اپل دسترسی مستقیم داشته اند.

اروپام 2251 **1908
کد N168663

وبگردی