آفتاب

آیت الله مکارم شیرازی: مسوولان، بصورت ویژه به قم رسیدگی کنند

آیت الله مکارم شیرازی: مسوولان، بصورت ویژه به قم رسیدگی کنند

قم ـ ایرنا ـ آیت الله ˈناصر مکارم شیرازیˈ از مراجع تقلید بر ضرورت رسیدگی ویژه مسوولان به شهر مقدس قم تاکید کرد و گفت: قم ویژگی های خاص خود را دارد و رسیدگی خاص خود را می طلبد.

به گزارش ایرنا، وی عصر شنبه در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم افزود: شهر مقدس قم زادگاه انقلاب و آبروی اسلام است و دارای شأن و جایگاهی فراتر از دیگر شهرهای کشور است.

وی خاطرنشان کرد: قم همواره برای نظام مقدس جمهوری اسلامی هزینه های بسیاری کرده و ائمه جمعه، قضات و دیگر نیروهای انسانی را بدون دریافت هیچگونه کمکی از دولت ها تربیت کرده است و امروز دولت ها باید دین خود را به قم ادا کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مسوولان استان در مواجهه با دولتمردان باید همواره طلبکاری این خطه مقدس را از جانب خودشان و بزرگان بیان کنند، اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی آنچنان که باید به شهر قم رسیدگی نشده است و خلاء ها و کمبودهای بوجود آمده باید جبران شود.

وی خدمت در شهر قم را افتخاری بزرگ برای مسوولان دانست و گفت: مسوولان باید به دور از هرگونه حاشیه و مسائل جناحی با همه وجود برای شهر مقدس قم تلاش کنند و از ظرفیت هایی همچون ریاست مجلس شورای اسلامی که نمایندگی این شهر را نیز برعهده دارد، بیشترین بهره را ببرند. ک/3

8146/ 550/
کد N168516

وبگردی