آفتاب
رسانه آمریکایی بررسی کرد:

دوگانگی مواضع غرب در قبال بحرین و اوکراین

دوگانگی مواضع غرب در قبال بحرین و اوکراین

یک رسانه آمریکایی با اشاره به دوگانگی مواضع غرب در قبال حوادث بحرین و اوکراین از نبود شواهد درباره دخالت ایران در اوضاع بحرین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المنامه، یک رسانه آمریکایی با اشاره به دوگانگی مواضع باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور در قبال تحولات بین المللی آورده است: باراک اوباما اخیرا گفت که هیچ کشوری حق اعزام نیرو به کشور دیگر را ندارد و این اصل مهمی است.در واقع علت این مواضع اوباما نگرانی از دخالت نظامی روسیه در اوکراین بود اما چرا آمریکا هنگامی که سعودی ها در مارس 2011 در بحرین دخالت کردند و در سرکوب انقلاب مردم بحرین مشارکت کردند واکنشی نشان نداد.

مجله "کانتر پانچ" آمریکا می نویسد: بر خلاف حوادث اوکراین هدف از اعتراضات مسالمت آمیز در میدان اللولوه منامه براندازی دولت منتخب نبود زیرا رژیم بحرین هیچگاه از طریق صندوقهای رای انتخاب نشده است.

استیون کوهن استاد مطالعات روسیه در دانشگاه نیویورک با اشاره به دخالت های اروپایی ها در امور اوکراین می افزاید: بحرینی ها خواستار پادشاهی مشروطه،نخست وزیر منتخب،دستگاه قضایی مستقل و پارلمان منتخب ملت بحرین هستند.آنها ساکنان اصلی بحرین هستند و بیشتر آنها از این اصلاحات حمایت می کنند و مانند اوکراین برای رسیدن به قدرت با یکدیگر رقابت نمی کنند.

این مجله به ادعاهای کذب درباره دخالت ایران در امور بحرین اشاره می کند و آن را بهانه ای برای مخالفان دموکراسی در کشورهای حوزه خلیج فارس می داند و می نویسد: حتی رابرت گیتس وزیر دفاع سابق آمریکا قبلا از نبود شواهد و مدارک ضد ایران درباره دخالت در انقلابهای مردمی یا تظاهرات در سراسر منطقه خبر داده بود.

رسانه آمریکایی بیان کرد: سه سال قبل با کمک نظامیان سعودی و نظامیان بحرینی تظاهرات مردمی در میدان اللولوه سرکوب شد و در این سرکوب تانک،بولدزر، نیروهای ضد شورش و بالگرد استفاده شد.همه بیمارستانها بسته شد و اجازه رسیدن زخمی شدگان به بیمارستانها داده نشد و بیمارستان السلمانیه تحت محاصره قرار گرفت و به سرعت به مرکزی برای شکنجه،بازجویی تبدیل شد در حالی که تاکنون نظامیان روسی در شبه جزیره کریمه یک گلوله هم شلیک نکرده اند.

این مجله می نویسد: برای آگاهی از وضعیت بحرین فقط کافی است که به مرکز حقوق بشر بحرین مراجعه کنی تا متوجه وضعیت این کشور از زمان ورود نیروهای سپر جزیره،دادگاههای نمایشی،زندانی شدن فعالان طرفدار دموکراسی،مجازات جمعی وحشیانه،موارد فراوان نقض حقوق بشر شوی.چرا این ظلم آشکار از سوی آمریکا و همپیمانان اروپایی آن نادیده گرفته می شود اما این کشور از حضور نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه ناراضی هستند.

این مجله آمریکایی می افزایسد: هیچ دیپلمات آمریکایی توجهی به روستاهای بحرین و میدان ویران شده اللولوه ندارد در حالی که پوتین خواستار برگزاری انتخابات آزاد در اوکراین است در حالی که غربی ها درخواست مشابه آن در بحرین ندارند.اوضاع بحرین و اوکراین مشابه یکدیگر هستند اما سیاست نفاق کشورهای غربی مانع از توجه به بحرین شده است.

 

 

کد N168335

وبگردی