آفتاب
سازمان‌های حقوق بشری بحرین خواستار شدند

آل‌خلیفه از بکارگیری نیروهای خارجی برای سرکوب اعتراضات دست بردارد

آل‌خلیفه از بکارگیری نیروهای خارجی برای سرکوب اعتراضات دست بردارد

شش سازمان حقوق بشر مستقل در بحرین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که رژیم آل خلیفه مسئول افزایش اقدامات خشونت آمیز در این کشور است و باید از بکارگیری نیروهای امنیتی خارجی به منظور سرکوب اعتراضات مردم دست بردارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شش سازمان مستقل حقوق بشری در بحرین در مورد افزایش اقدامات خشونت آمیز در این کشور و استفاده از نیروهای امنیتی خارجی برای کنترل اعتراضات مسالمت آمیز مردمی از طریق دستاویز قرار دادن توافقنامه امنیتی بین کشورهای عرب خلیج فارس، به شدت ابراز نگرانی کردند.

در بیانیه این سازمان‌ها آمده است: شورای همکاری خلیج فارس در سه سال اخیر شرکت نیروهای خارجی در کنترل جنبش اعتراضی مسالمت آمیز بحرینی‌ها را تکذیب کرده است، اما کشته شدن اخیر یک نیروی امنیتی اماراتی در انفجاری مشکوک در روستای الدیه کشور بحرین، شک و تردید در این زمینه ایجاد کرده است.

این سازمان‌های حقوق بشری دولت بحرین را به خاطر سرکوب شدید در سه سال گذشته، مسئول کامل افزایش اقدامات خشونت آمیز در این کشور دانسته و از نهادهای بین المللی خواستند تا برای تحمیل فرایند اصلاحات سیاسی، آغاز صلح و آشتی و توقف فوری سرکوب اعتراضات مردم دولت بحرین را زیر فشار قرار دهند. مردم بحرین در جنبش اعتراضی خود به‌دنبال دستیابی به حقوق مشروع قانونی خویش هستند.

این سازمان‌ها در بیانیه مشترک خود خواستار توقف استفاده رژیم بحرین از نیروهای امنیتی خارجی و افرادی شدند که به آنها تابعیت سیاسی داده است.

به گزارش شبکه العالم در این بیانیه آمده است: پلیس و ارتش باید نماینده بافت جمعیتی همه اقشار جامعه باشد و رژیم بحرین شفافیت بیشتری در زمینه توافقنامه های امنیتی اعضای شورای همکاری خلیج فارس از خود نشان دهد.

این سازمانها همچنین محاکمه واقعی همه ناقضان حقوق بشر به‌ویژه مسئولان دولتی را خواستار شدند.

این سازمان‌ها با اشاره به جنبش مسالمت آمیز مردمی از آغاز انقلاب در 11 فوریه سال 2011 میلادی و برخورد سرکوبگرانه رژیم با آن، گفتند که کشته شدن بسیاری از شهروندان توسط نیروهای امنیتی، بازداشت خودسرانه شمار زیادی از مردم و شکنجه جسمی، روحی و جنسی برنامه ریزی شده آنها و توسل نیروهای امنیتی به زور و خشونت علیه معترضان بر این نکته تاکید می کند که حقوق بشر زیر پا گذاشته شده و نتایج کمیته حقیقت‌یاب بحرین، خود گواه این ادعاست.

بر اساس این بیاینه، رژیم بحرین در آخرین جنایت خود یکی از جوانان بحرینی به نام جعفر الدرازی را به شدت در زندان شکنجه و از درمان بیماری و آثار شکنجه محروم کرد که در نهایت به شهادت وی منجر شد.

این بیانیه همچنین با اشاره به انفجار مشکوک اخیر در روستای الدیه می‌افزاید: مقامات بحرینی گفتند که در این انفجار سه نیروی امنیتی کشته شدند که یکی از آنها تابعیت اماراتی داشت. این مساله بار دیگر تردیدهایی را در خصوص استفاده از نیروهای امنیتی و نیروهای نظامی خارجی در سرکوب مردم بحرین ایجاد کرده است. نیروهای امنیتی بحرین بعد از انفجار در اقدامی وحشیانه خودروهای شهروندان در روستای الدیه را تخریب کرد و در کمتر از 24 ساعت، به بسیاری از منازل در مناطق مختلف یورش بردند. وزارت کشور بحرین از بازداشت 25 نفر در ارتباط با این انفجار سخن گفت و همزمان نیز نیروهای نقابدار با لباس غیرنظامی به مقر جمعیت وفاق بحرین حمله کردند.

انتهای پیام

کد N168327

وبگردی