آفتاب

لاوروف: روسیه آماده مذاکرات صادقانه با غرب است

لاوروف: روسیه آماده مذاکرات صادقانه با غرب است

ایسنا نوشت:



وزیر امور خارجه روسیه امروز (شنبه) اظهار کرد، مسکو آماده است با غرب مذاکرات "صادقانه و متوازنی" را در خصوص اوکراین داشته باشد.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی،‌ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه عنوان داشت که مسکو از مذاکرات صادقانه و متوازن با غرب درخصوص اوکراین استقبال می‌کند.

لاوروف در کنفرانس خبری خود با وزیر خارجه تاجیکستان در مسکو افزود: نباید روسیه را به عنوان طرفی در بحران اوکراین نشان داد.

وی تاکید کرد: این روسیه نبود که بحران اوکراین را ایجاد کرد، بلکه این بحران با وجود هشدارهای ما بوجود آمد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه سخنانش تاکید کرد: شریکان غربی به آنچه که وعده داده بودند، وفا نکردند و این علت بحران کنونی در اوکراین است.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: نمی‌توان مساله تک‌ تیراندازها را مخفی نگه داشت و سازمان امنیت و همکاری اروپا باید در مورد این جنایت‌ها تحقیقات لازم را به عمل آورد.

سرگئی لاوروف تصریح کرد: مسوولان جدید در کی‌یف مستقل نبوده و وابسته به تندروها هستند.

وی در ادامه افزود: کشورهای غربی به خوبی می‌دانند که این افراد چه کسانی هستند، اما تلاش‌ می‌کنند تا واقعیت را بنا به دلایل سیاسی پنهان نگه دارند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با بیان این که نظارت دولتی بر نظام اوکراین وجود ندارد، اظهار کرد: جنبش دست راستی با استفاده از تروریسم و ایجاد رعب و وحشت، اوضاع را در اوکراین تحت کنترل خود گرفته است.

این اظهارات در حالی مطرح شد که آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر اوکراین پیشتر در سخنانی گفته بود: ما به صورت کاملا شفاف اعلام می‌کنیم که آماده هستیم با روسیه جهت حل و فصل بحران وارد مذاکره شویم.

نخست‌وزیر اوکراین عنوان داشت: روسیه باید هرچه سریعتر نیروهای خود را از شبه جزیره کریمه خارج کند و به حمایت از "جدایی طلبان" پایان دهد.

26149

کد N168296

وبگردی