آفتاب
صلاحی عنوان کرد

سدسازی در برابر رانت‌خواری و هموار کردن راه سرمایه‌گذاری سنگ بنای مهم اقتصاد سالم

سدسازی در برابر رانت‌خواری و هموار کردن راه سرمایه‌گذاری سنگ بنای مهم اقتصاد سالم

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان تأکید کرد: برای ایجاد اقتصاد سالم در کشور باید سرمایه‌گذار جذب کنیم و در کنار آن از بروز رانت جلوگیری شود.

عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، اظهار داشت: کشور در بخش‌های مختلف نیازمند توسعه است و این توسعه تنها با اولویت‌بندی امور محقق خواهد شد.

وی با تأکید براینکه در این راستا باید از منابع و نیروهای متخصص نهایت بهره را ببریم، افزود: دولت در جذب سرمایه‌گذار بسیار مصمم است، از آن استقبال می‌کند چراکه برای توسعه کشور باید از سرمایه‌گذار داخلی حمایت ویژه صورت گیرد.

صلاحی تصریح کرد: ایجاد اقتصاد سالم در کشور به واسطه حضور سرمایه‌گذاران و همچنین جلوگیری از وجود رانت و خروج سرمایه از کشور محقق می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت اعتباری دولت عنوان کرد: در شرایط کنونی و با توجه به اعتبارات دولتی، انجام همه پروژه‌ها و طرح‌ها از سوی دولت امکانپذیر نخواهد بود، به همین جهت لازم است که بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران وارد عرصه شوند البته باید در کنار حضور بخش خصوصی، مدیریت و نظارت درستی از سوی دولت و مسئولین نیز اعمال شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس واگذاری پتروشیمی به بخش خصوصی و همچنین واگذاری پالایشگاه‌ها را اقدام مطلوبی دانست و گفت: حضور سرمایه‌گذار در چنین حوزه‌هایی قدرت مانور آنها را افزایش می‌دهد و این امکان فراهم می‌شود که با سرمایه خود مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند.

صلاحی اضافه کرد: بخش خصوصی می‌تواند در تولید داخلی و بهبود شرایط اقتصادی مؤثر عمل کند چراکه بخش خصوصی بازوی توانمند کشور محسوب می‌شود اما، باید در کنار آن نظارت لازم وجود داشته باشد تا از رانت جلوگیری شود.

انتهای پیام

کد N168020

وبگردی