آفتاب

عراقچی: تحت تاثیر رجزخوانی آمریکا قرار نمی‌گیریم

عراقچی: تحت تاثیر رجزخوانی آمریکا قرار نمی‌گیریم

معاون وزیر امور خارجه گفت: به هیچ‌وجه تحت تاثیر فضاسازی‌ها و رجزخوانی‌های آمریکایی‌ها قرار نخواهیم گرفت.

معاون وزیر امور خارجه گفت: به هیچ‌وجه تحت تاثیر فضاسازی‌ها و رجزخوانی‌های آمریکایی‌ها قرار نخواهیم گرفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران با 1+5 در حاشیه سی و پنجمین همایش افق رسانه درباره اظهارات اخیر آمریکایی‌ها که مخالف روح توافق ژنو است، افزود: همان‌طور که بارها عرض کردم و همه هم می‌دانند توافق‌نامه ژنو به دشمنی‌ها به خصوص بین ما و آمریکا پایان نداده است و این موارد همه سرجایش هست.

او گفت: مخالفت‌های ما با آن‌ها و سیاست‌های آن‌ها در بحث هسته‌ای و در بحث‌های دیگر کماکان به قوت خودش باقی است.

عراقچی افزود: آن چه ما این روزها شاهد هستیم که انجام می‌دهند رجزخوانی‌های سیاسی قبل از مذاکره است.

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان با بیان این که ما به این کارها وقعی نمی‌نهیم گفت: البته هرگاه که وارد جسارت و اهانت شوند و زیاده‌گویی کنند پاسخ مناسب را دریافت کرده و خواهند کرد.

معاون وزیر خارجه ایران افزود: اما به هرحال این که آمریکایی‌ها فکر کنند با فضاسازی روانی و با رجزخوانی‌های سیاسی می‌توانند مذاکرات را تحت تاثیر قرار دهند قطعا این‌طور نیست.

وی با بیان این که ما هرگز تحت فشار مذاکره نکردیم و در آینده هم نخواهیم کرد گفت: ما که تحت فشار تهدیدات نظامی آن‌ها در گذشته یا حال که قرار نگرفتیم؛ تحریم‌های اقتصادی آن‌ها هم که هیچ تاثیری بر اراده ما نگذاشته است و حتما رجزخوانی‌های سیاسی و فشارهای روانی آن‌ها هم تاثیر نخواهد گذاشت.

عراقچی افزود: ما مذاکره را با منطق و استدلال شروع خواهیم کرد و ادامه خواهیم داد و بر مواضع خودمان و تثبیت حقوق مردم ایران پافشاری خواهیم کرد.

معاون وزیر امور خارجه هم‌چنین درباره مذاکرات اخیر وین در سطح کارشناسی گفت: مذاکرات کارشناسی ظرف سه روز گذشته بین کارشناسان دو طرف ایران و 1+5 در وین انجام شد.

او افزود: هدف این مذاکرات آماده کردن مباحث به صورت کلی و به صورت بحث‌های فنی کارشناسی برای جلسه بعدی مذاکره و جلسه بعدی مدیران که از 26 تا 29 اسفند در وین برگزار می‌شود، است.

عراقچی گفت: مذاکرات کارشناسی وین مذاکرات خوبی بود از این جهت که بحث ها خیلی جدی و سازنده مطرح شد.

وی افزود: دوستان کارشناس ما وظیفه شان فقط بررسی ابعاد فنی و کلیات قضیه بود و هیچ تصمیم‌گیری در آن‌جا صورت نمی‌گیرد.

معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه با اعلام این خبر که کاترین اشتون، عصر شنبه وارد تهران خواهد شد گفت: برنامه‌های سفر اشتون از صبح فردا با دیدار با وزیر امور خارجه و رییس‌جمهور آغاز می‌شود و دیدارهای دیگری نیز درحال طراحی است که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

عراقچی سفر اشتون به ایران را سفری اروپایی دانست و افزود: سفر وی به تهران به عنوان هماهنگ کننده 1+5 یا به نمایندگی از آنان نیست بلکه به عنوان هماهنگ کننده و نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا یا به نوعی به عنوان وزیر امور خارجه 28 کشور اروپایی به ایران می‌آید.

او گفت: طبیعی است که موضوع هسته‌ای از موضوعاتی است که در دیدار اشتون با مقامات کشورمان درباره آن مذاکره خواهد شد اما رایزنی درباره بقیه موضوعات مربوط به روابط با اروپا و نیز مسائل سیاسی، اقتصادی و موضوعات مورد علاقه دوطرف نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر امور خارجه افزود: اشتون پس فردا نیز برای گردش به اصفهان سفر می‌کند.

انتهای پیام

کد N168005

وبگردی