آفتاب
رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور:

بحث پدافند غیرعامل آموزش عمومی را در اولویت قرار دهیم

بحث پدافند غیرعامل آموزش عمومی را در اولویت قرار دهیم

عبداللهی با بیان اینکه اولویت را در حوزه پدافند غیرعامل باید در آموزش عمومی بگذاریم، گفت: یکی از مسایلی که باید همه گیر شود این است که مردم در مواقع بروز بحران چگونه عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی عبداللهی رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور در اولین نشست مشترک مسئولین پدافند غیرعامل دستگاهها و سازمانها و استانداریها در دولت که صبح امروز شنبه 17 اسفند در وزارت کشور برگزار شد، گفت: وزارت کشور نیز همانند سایر دستگاهها و سازمان ها از زمانی که ساختار پدافند غیرعامل ابلاغ شد  فعالیت گسترده ای را در سطح استانی اغاز کرد.

عبداللهی با بیان اینکه پدافند غیرعامل را در سی استان کشور اغاز کرده ایم، گفت: سازوکار متولی پدافند غیرعامل در استانداریها آغاز شد و به تبع آن پیگیری سایر سازمانها در استانها انجام شد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاههای آموزشی در وزارت کشور و با حضور مسئولین سازمان پدافند غیرعامل برای مدیران و مسئولین گفت: ما احساس می کنیم در سطح مسئولین و مدیران وزارت کشور موضوع پدافند غیرعامل جا افتاده است و از نظر تئوریک و آکادمیک مشکلی در سطح مدیران نداریم و در این سطح خوب عمل کرده ایم اما به نظر می رسد باید وارد مراحل اجرایی کار شویم که این موضوع سازوکار لازم خودش را می طلبد.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور افزود: در کشور ما به دلیل موقعیت ژئوپلتیکی، منابع و تاسیسات وجود پدافند غیرعامل یک امر ضروری است و ما نمی توانیم خودمان را با کشورهای همجوارمان مقایسه کنیم زیرا کشور ما از نظر تاسیسات مشابه هیچکدام از این کشورها نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به این ویژگیها ما باید به بحث پدافند غیرعامل توجه ویژه کنیم و مطابق با برنامه پیش برویم زیرا این موضوع هم یک اقدام بازدارنده است و هم یک تهدید است.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور ادامه داد: مدیران استانی ما باید به این موضوع با انگیزه کامل نگاه کنند و این موضوع را در استانهایشان با جدیت دنبال کنند.

عبداللهی با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش عمومی وقت بگذاریم، گفت: ما باید تلاش بیشتری را معطوف آموزش عمومی کنیم زیرا یکی از موضوعاتی که همه گیر باشند و همه به آن توجه کنند این است که مردم در مواقع بروز بحران بدانند که چه بکنند که هر چقدر در حوزه آموزش عمومی و کمک به مردم فعال تر باشیم بهتر می توانیم با موضوع پدافند غیرعامل، جلوی تهدیدات دشمنان را بگیریم.

کد N167629

وبگردی