آفتاب

مرد شماره 2 کره‌شمالی ظاهر شد!

مرد شماره 2 کره‌شمالی ظاهر شد!

ایسنا نوشت:

یکی از مقام‌های ارشد کره شمالی که گمان می‌رود فرد شماره دو پس از رهبر این کشور باشد، در یک برنامه رسمی تلویزیونی ظاهر شد و گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه وی قربانی اقدامات دولت مستبد پیونگ‌یانگ شده است، از میان برداشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چوئه ریونگ هائه، فرد شماره دو پس از کیم جونگ اون، رهبر 31 ساله کره شمالی اخیرا در یک مانور نظامی در این کشور دیده شده است.

وی که رئیس بانفوذ شاخه سیاسی ارتش کره شمالی است، در چند وقت گذشته از انظار عمومی پنهان بود و همین امر گمانه‌زنی‌ها و شایعاتی را به وجود آورد مبنی بر اینکه وی همچون جانگ سونگ تائک، شوهرعمه کیم جونگ اون که سال گذشته میلادی اعدام شد، قربانی خشونت‌ها و اقدامات مستبدانه رهبر کره شمالی شده باشد.

پدر چوئه ریونگ هائه پارتیزنی بود که در کنار کیم ایل سونگ، پدربزرگ رهبر جوان کره شمالی و موسس این کشور جنگیده بود. وی علاوه بر ریاست شاخه سیاسی ارتش کره شمالی، یک کرسی از کمیته حزب حاکم کارگر را نیز در اختیار دارد. وی همچنین یکی از دو معاون رئیس کمیسیون مرکزی ارتش حزب حاکم کارگر محسوب می‌شود.

در ژوئن سال گذشته میلادی، چوئه ریونگ هائه، فرستاده ویژه کیم جونگ اون در دیدار با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین بود.

با این وجود گزارش‌هایی دائما از جانب کره جنوبی و سایر رسانه‌ها مبنی بر برکناری یا ناپدید شدن مقام‌های ارشد کره شمالی منتشر می‌شود. یکی از کارشناسان در مسائل مربوط به کره شمالی در اندیشکده‌ای واقع در سئول، کره جنوبی گفت: پی بردن به این مساله که دقیقا چه اتفاقی در حال رخ دادن در کره شمالی است، بسیار سخت است و اکتفا کردن به اطلاعات مبتنی بر شایعات غیرقابل قبول از منابعی خارج از پیونگ‌یانگ مشکل‌ساز است.

49261

کد N167606

وبگردی