آفتاب

راسیسکا گازتا: صدها مزدور آمریکایی مخفیانه به اوکراین اعزام شده‌اند

راسیسکا گازتا: صدها مزدور آمریکایی مخفیانه به اوکراین اعزام شده‌اند

مسکو- ایرنا: روزنامه روسی راسیسکا گازتا از اعزام مخفیانه صدها مزدور آمریکایی به اوکراین برای انجام ماموریت‌های سری خبر داد.

جهان > اروپا- مسکو- ایرنا:
روزنامه روسی راسیسکا گازتا از اعزام مخفیانه صدها مزدور آمریکایی به اوکراین برای انجام ماموریت‌های سری خبر داد.

به گزارش ایرنا، این روزنامه در ادامه این پرسش‌ها را مطرح کرد که ˈنیروهای امنیتی غرب به ویژه آمریکایی، چه اهدافی را در کی یف دنبال می کنند؟ آیا آنها محافظت از مقام های دولت جدید اوکراین را برعهده دارند یا برای پاکسازی شهرهای شرقی و جنوب شرقی اوکراین اجیر شده‌اند؟ˈ

این روزنامه افزود: در چند روز گذشته صدها مزدور خارجی وارد کی یف شده اند. این مزدوران از عوامل شرکت های نظامی خصوصی و دارای تجربه بالا در زمینه عملیات نظامی هستند.

روزنامه در ادامه نوشت: اینکه سربازان حرفه ای (آمریکایی) با چه هدفی، توسط چه کسانی و با چه روادیدی به پایتخت اوکراین اعزام شده اند، قابل حدس است.

به نوشته این روزنامه، حداقل 300 مزدور خارجی با تجهیزات ویژه و حتی سلاح، بی سر و صدا در هتل‌های اوکراین مستقر شده اند.

روزنامه روسی به نقل از منابع خود در کی یف نوشت: بیشتر این افراد که از آمریکا آمده اند، پیش از این، طبق قراردادهای خصوصی در عراق، افغانستان و سایر کشورها فعالیت کرده بودند.

روابط روسیه با اوکراین و غرب بر سر تحولات هفته های اخیر این کشور اروپای شرقی که به سقوط ویکتور یانکوویچ رییس جمهوری طرفدار روسیه و روی کار آمدن نیروهای سیاسی غربگرا منجر شد، به شدت متشنج شده است.

کشورهای غربی با محوریت آمریکا و اتحادیه اروپا، روسیه را تهدید کرده اند در صورت مداخله نظامی در اوکراین و یا تلاش برای جداکردن منطقه خودمختار کریمه (محل استقرار ناوگان روسیه در دریای سیاه)، تحریم های یکجانبه علیه مسکو اعمال می‌کنند.

کد N167536

وبگردی