آفتاب
سرلشکر فیروزآبادی:

دوران دفاع مقدس قله تمام ارزش‌ها است

دوران دفاع مقدس قله تمام ارزش‌ها است

شهروندان: رییس ستاد کل نیروهای مسلح در دومین جلسه هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: قله تمام ارزش‌ها را می توان در دوران دفاع مقدس یافت و افتخار این هیات امناست که وظیفه کشف این گنج و عرضه آن به ملت ایران، نسل‌های جدید و جهان را برعهده دارد.

دفاع > دفاع مقدس- شهروندان:
رییس ستاد کل نیروهای مسلح در دومین جلسه هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: قله تمام ارزش‌ها را می توان در دوران دفاع مقدس یافت و افتخار این هیات امناست که وظیفه کشف این گنج و عرضه آن به ملت ایران، نسل‌های جدید و جهان را برعهده دارد.

به گزارش ایرنا از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دومین جلسه هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور اعضا و به ریاست سردار سرلشکر «سیدحسن فیروزآبادی» در محل ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

جهان تشنه زیبایی های فرهنگ اسلام انقلابی است

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در این جلسه با بیان اینکه جهان تشنه زیبایی های فرهنگ اسلام انقلابی دانست و افزود: ماموریت این جمع، عمق بخشیدن به متون دفاع مقدس است که تمام عرصه های ادبیات، شعر، عرفان، فلسفه، تفسیر قرآن، نمایشنامه نویسی، فیلم، کتب داستانی، رمان، تاریخ نویسی و غیره را شامل می شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به تمام دروسی که در علوم انسانی دانشگاه و حوزه ارایه می شود، تاکید کرد: هیچ علمی خود را نمی تواند بی نیاز از معنویات بداند از این رو عطر جنگ، مجاهدت و شهادت، باید به همه این علوم افزوده شود.

پیام دفاع مقدس، انسان های غافل را زنده می‌سازد

رییس ستاد کل نیروهای مسلح، تحول انسانی را در ادامه این سیر مورد توجه قرار داد و گفت: پیام دفاع مقدس می تواند انسان‌هایی را که دچار غفلت و خفتگی شده اند، زنده، جوان و با نشاط سازد و این حرکت و فرهنگ مدیریت جهادی، نیاز اقتصاد مقاومتی است.

وی، «راهیان نور» را یک حرکت الهی که زمینه تحقق این تحول انسانی را فراهم می آورد توصیف کرد و افزود: همه اقوام، مذاهب، مردم، پیر و جوان و قشرهای مختلف می توانند در سفرهای راهیان نور، پیام را بطور مستقیم از جبهه ها دریافت کنند.

فیروزآبادی همچنین اهمیت افزایش محصولات گنجینه دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: آنچه که تاکنون کشف شده کفایت نمی کند و می توان به تعداد ثانیه های زمان در طول دفاع مقدس، به تعداد هر یک از مجاهدان، به عظمت اقدامات هر یک از ایثارگران و به وسعت همه کوه ها و سرزمین هایی که در آن دفاع مقدس جریان داشته، گنج های بسیاری را کشف کرد و با ارایه به افراد، با سلایق و ذائقه های مختلف، هیچ فردی را از این گنجینه بی بهره و بی نصیب نساخت.

در عرصه دفاع مقدس نیازمند مشارکت جدی تمام دستگاه ها هستیم

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه در دوره جدید مدیریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، هیات امنا را اصلی ترین پشتیبان برای پیشبرد امور می دانیم، گفت: هیات امنا، شورای هماهنگی و نیز شورای راهبردی هر یک در مسیر تحولات مورد نظر، می توانند سهم تاثیرگذاری داشته باشند.

سردار سرتیپ پاسدار «سیدمسعود جزایری» با اشاره به پیگیری و اجرای دقیق مصوبات نخستین جلسه هیات امنای بنیاد، افزود: رویکرد عمومی سازی و جلب مشارکت عمومی تمامی بخش ها از جمله دستگاه های دولتی، نهادهای غیر دولتی، تشکل های مردمی و حتی اشخاص حقیقی با جدیت دنبال می شود.

وی تاکید کرد: در عرصه دفاع مقدس نیازمند مشارکت جدی تمام دستگاه ها هستیم و باید در کنار عمق بخشی به فعالیت های فرهنگی و حوزه نشر ارزشهای دفاع مقدس، به خلق آثار فاخر توجه درخوری شود.

بیش از چهار میلیون نفر امسال در راهیان نور حضور یافتند

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از اهم فعالیت های صورت گرفته در دوره جدید مدیریتی بنیاد، اصول تحولی و راهبردی این بنیاد را برشمرد و گفت: تمام بخش ها از جمله دولت، سازمان بسیج، صدا وسیما، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، نیروی انتظامی و رسانه ها در کنار مردم ، همکاری و مشارکت خوبی با بنیاد داشته اند.

سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» با ارایه گزارشی از کاروان های راهیان نور در جنوب، غرب و شمال غرب و نیز دریا، افزود: در سال 84 حدود 400 هزار نفر از مناطق جنگی بازدید کردند، اما امسال بیش از چهار میلیون نفر در حرکت عظیم راهیان نور حضور یافتند که 47 درصد آن به صورت شخصی و بدون کاروان بوده است.

وی همچنین گزارشی از وضعیت بودجه و اعتبارات بنیاد را به هیات امنا ارایه کرد و در ادامه اعضا به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند.

تصویب عضویت رییس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امنای بنیاد، موافقت با عضویت وزیر جهاد کشاورزی در هیات امنا و پیشنهاد به هیات دولت جهت تصویب این عضویت، اختصاص سهمیه ویژه برای جذب سربازان امریه و طلبه توسط بنیاد حفظ آثار و نیز بنیاد شهید با هدف ثبت و جمع آوری خاطرات رزمندگان و همچنین والدین شهدا و ایثارگران و تصویب آیین نامه استخدامی کارکنان ماده 13 اساسنامه بنیاد، از مهمترین مصوبات دومین جلسه هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بود.

کد N167525

وبگردی