آفتاب

بادامچیان: اصولگرایان زیر بار احیاء خانه احزاب نمی روند

بادامچیان: اصولگرایان زیر بار احیاء خانه احزاب نمی روند

تهران- ایرنا- قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه اصولگرایان از عملکرد دو دوره گذشته خانه احزاب راضی نیستند، اظهار داشت: اصولگرایان زیر بار تشکیل یا احیاء خانه احزاب نمی روند.

«اسدالله بادامچیان» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با بیان اینکه از نظر وی «خانه احزاب پایان یافته است»، گفت: عملکرد خانه احزاب در دوره اول و دوم خوب بود، اما در دو دوره بعدی به دلیل تقلب هایی که صورت گرفت، پر از بحث و حاشیه بود و کارها به درستی اداره نشد.

وی تصریح کرد: خانه ای که از مجموع چهار دوره فعالیت، دو دوره شاهد درگیری های درونی بوده، طبعا نمی تواند عامل وحدت بین احزاب و موفق در دفاع از حقوق آنها باشد.

این نماینده ادوار مجلس خاطر نشان کرد: علاوه بر آن از نظر قانونی براساس نظر کمیسیون ماده 10 احزاب که تنها مرجع قانونی احزاب است، کار این خانه تمام شده و پایان یافته، چون اعضا به مقررات و ضوابط آن عمل نکرده اند.

وی با ارایه پیشنهادی اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که جایی برای احزاب وجود داشته باشد تا کار صنفی انجام شود، اما نباید در این مکان سوء استفاده جناحی و درگیری های مختلف ایجاد کرد.

بادامچیان ادامه داد: برای این مکان باید نامی جدید مانند باشگاه و یا کانون احزاب انتخاب شود که یادآور تلخی های گذشته نباشد و در عین حال آغازگر شادی ها شود.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی حضور جریان های مختلف در سطح تصمیم گیری خانه احزاب را به صلاح ندانست و گفت: حضور یک اصولگرا و چندین اصلاح طلب باعث ایجاد درگیری بین نیروهای سیاسی کشور می شود.

بادامچیان افزود: وقتی در جمع تصمیم گیران برای احیای خانه احزاب یک اصولگرا، یک معتدل و 6 نماینده اصلاح طلب باشند، انتهای این کار مشخص است.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه اصولگرایان زیر بار تشکیل خانه احزاب نمی روند، اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که خود وزارت کشور احزاب را دعوت کند، البته آنهایی که ماهیت حزبی واقعی دارند نه اینکه فقط 3 نفر عضو داشته باشند و خود را حزب بنامند.

وی با تایید پیش نویس قانون جدید احزاب که توسط وزارت کشور در حال تدوین است، خاطرنشان کرد: ماهیت حزب یعنی همان پیش نویسی که وزارت کشور مشخص کرده و برای احزاب حداقل 300 عضو تعریف کرده است.

سیام**9103**1535
کد N167327

وبگردی