آفتاب
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

رسانه‌ها را فرصتی برای انجام کار فرهنگی و دینی قرار دهیم

رسانه‌ها را فرصتی برای انجام کار فرهنگی و دینی قرار دهیم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سبک زندگی کسی دینی است که اهل انفاق و نماز بوده، اهل دنیا نبوده از گناه بپرهیزد و عبد خدا باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سبک زندگی کسی دینی است که اهل انفاق و نماز بوده، اهل دنیا نبوده از گناه بپرهیزد و عبد خدا باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی در هفدهمین جلسه سنگر اجتماعی مجموعه فرهنگی عاشوراییان اصفهان از تجربه‌های فرهنگی خود سخن گفت و درباره موضوع سبک زندگی دینی اظهار کرد: اجرای سبک زندگی اسلامی سخت نیست فقط باید کمی از آن چیزهائی که نفس می‌خواهد، کناره گرفته و وقتی که به سبک زندگی اسلامی می‌رسیم، زندگی در برابرمان سهل و آسان می‌شود.

وی درباره فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: این سازمان با هدف مدیریت ترویج و تبلیغ دین شکل گرفت و از آغاز انقلاب به صورت‌های دیگری بود، اما حال به صورت سازمانی برای تبلیغ و ترویج دین در درون کشور فعالیت می‌کند.

خاموشی پیرامون ساختار این سازمان افزود: ما سعی کردیم در مرحله نخست، ساختار قانون مندی برای این سازمان شکل دهیم و به همین دلیل بعد از ۴ یا ۵ سال نخست، اساس نامه‌ای برای این سازمان تصویب کردیم تا کارکرد شفافی داشته باشیم.

وی بیان کرد: در گام دوم، سعی کردیم با توجه به حساسیت‌های موجود، سازمان دهی‌های درون سیستمی قرار داده و در رده سوم هم سعی کردیم تبلیغات را مهندسی کنیم؛ بنابراین ما با توجه به منویات و حکم رهبری تلاش کردیم افراد را مدیریت و مهندسی کرده تا هر کس سر جای خودش قرار گیرد و این کارکردی است که تا امروز دغدغه من بوده است.

خاموشی درباره عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی در سال‌های گذشته اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یک ساختار و تشکیلات درون مرزی است و سیستم‌های نظام مندی را در مجامع مختلف در خود جمع کرده که از جمله‌آن‌ها می‌توان به حوزه هنری که سازمانی فرهنگی بوده و در حوزه فعالیت‌های نمایشی و هنری فعالیت می‌کند، اشاره کرد که این سازمان تا به امروز ۱۱۰ سینما در اختیار دارد.

وی گفت: حوزه هنری بخش‌های مختلفی از جمله مرکز ساخت انیمیشن، که از بهترین ساخته‌های آن شکرستان بوده است و چندین اثر دیگر را در دست تولید دارد.

خاموشی پیرامون فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فناوری خاطرنشان کرد: در حوزه فناوری مرکز تبیان را در اختیار داریم که یکی از برترین مجموعه‌های آی‌اس‌پی حاضر در ایران بوده و روزانه حدود یک میلیون مخاطب و کاربر دارد و چندین سایت وابسته دیگر مثل راسخون را زیر نظر خود دارد.

وی بیان کرد: در حوزه فناوری ویکی‌فقه را راه‌اندازی کرده‌ایم که دایرةالمعارف بی‌نظیری بوده و بازی‌های کامپیوتری از دیگر فعالیت‌های ما به شمار می‌رود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا فعالیت‌های این سازمان کمتر در رسانه‌ها دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: معتقد هستم که مدیر در عرصه فرهنگ مانند ریشه در درخت بوده و در این زمینه باید کار کند نه این که زیاد دیده شود، بنابراین من نباید جای خطیب یا استاد ظاهر شوم، بلکه باید به مسئولیت و وظیفه خودم عمل کرده و به همه توصیه می‌کنم که رسانه‌ها را فرصت برای خودمان نکنیم، بلکه فرصتی برای کار فرهنگی و دینی کنیم.

خاموشی در زمینه فعالیت‌ها و فیلم‌های حوزه هنری گفت: به آثار و فیلم‌های حوزه هنری انتقادات زیادی وارد می‌شود و به‌عنوان مثال، فیلم مارمولک شاخته شده و پس از پایان مارمولک، تهیه کننده این فیلم شراکت در این اثر را به ما پیشنهاد داد اما ما بعد از چند جلسه دیدن فیلم و حذفیات بسیار، این مسئله را قبول نکردیم.

وی گفت: ما آثار خوب و قابل دفاعی مانند “خیلی دور خیلی نزدیک”، “به همین سادگی”، “خدا حافظ رفیق”، “یک وجب از آسمان”، “شب بخیر فرمانده”، “یه حبه قند”، “مهمان" داریم و آثار دیگر تولید کرده‌ایم که باعث افتخارات ما شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در حوزه انیمیشن فیلم‌های مستند انیمیشنی در حوزه دفاع مقدس و شهدا ساخته شده که تازه‌ترین آن‌ها شهید چمران و دوران بوده که روایتی مستند از زندگی این شهیدان با قالبی بهتر و روشن‌تر است.

انتهای پیام

کد N167293

وبگردی