آفتاب

حضور تویسرکانی در مراسم انتخاب مدیرکل جدید WIPO

حضور تویسرکانی در مراسم انتخاب مدیرکل جدید WIPO

مدیرکل مالکیت صنعتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از انتخاب مدیرکل جدید سازمان جهانی مالکیت معنوی با حضور دکتر احمد تویسرکانی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این سازمان و سایر نمایندگان کشورهای عضو خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدحسن کیانی با اشاره به برگزاری اجلاس مربوط به انتخاب مدیرکل جدید سازمان جهانی مالکیت معنوی در سوییس که با حضور نمایندگان کشورهای عضو این سازمان برگزار می‌شود، گفت: کمیته هماهنگی سازمان جهانی مالکیت معنوی با توجه به انقضاء دوره مدیریت مدیرکل فعلی این سازمان و به منظور انتخاب مدیرکل جدید طی روزهای 15 و 16 اسفند ماه در مقر آن در ژنو تشکیل جلسه داد.

کیانی خاطرنشان کرد: به موجب تصمیمات مجمع عمومی این سازمان در سال 1998 فرایند انتخاب مدیرکل جدید باید از طریق اجماع اعضاء و در صورت عدم اجماع با رای گیری محقق شود.

کیانی ادامه داد: دوره مسئولیت مدیرکل وایپو 6 ساله بوده و دوره جدید از نیمه دوم سال 2014 آغاز خواهد شد.

مدیرکل مالکیت صنعتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران از سال 1380 و با تصویب مجلس شورای اسلامی به عضویت وایپو درآمده و به موجب ماده 52 قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی مالکیت معنوی است.

وی از عضویت ایران در کنوانسیون پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی در سال 1337 و عضویت در تعدادی دیگر از معاهدات بین المللی مالکیت از جمله پروتکل مربوط به ثبت بین المللی علائم تجاری و معاهدات لیسبون و مادرید و ثبت و حمایت بین المللی از نشانه‌های جغرافیایی کالا و معاهدات ثبت بین‌المللی اختراعات خبر داد و گفت: ایران در تعاملات بین المللی مربوط به سازمان مالکیت معنوی و اجرای معاهدات یاد شده نقش پررنگی طی سال‌های اخیر داشته است.

وی حضور مدیرکل فعلی سازمان جهانی مالکیت معنوی به دعوت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سمینار مالکیت صنعتی کشورمان در سال 1390 و همچنین حضور معاون وی در سال گذشته در همایش مالکیت معنوی در تهران را نشان از اهمیت نقش و جایگاه ایران در این سازمان دانست.

احمد تویسرکانی معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بنا به دستور آیت‌الله آملی‌لاریجانی رییس قوه قضاییه و به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این مراسم شرکت کرده است.

انتهای پیام

کد N167289

وبگردی