آفتاب

سازمان ملل: خشونت‌ها دیگر چیزی از جمعیت مسلمانان در آفریقای مرکزی باقی نگذاشته است

سازمان ملل: خشونت‌ها دیگر چیزی از جمعیت مسلمانان در آفریقای مرکزی باقی نگذاشته است

در حالی که سازمان ملل اعلام کرده که بیشتر مسلمانان به دلیل خشونت‌ها از پایتخت آفریقای مرکزی گریخته‌اند، دیده بان حقوق بشر تاکید کرد که تلاش‌های بین‌المللی برای کمک به مسلمانان در آفریقای مرکزی کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، "والری آموس"، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در کنفرانس خبری در ژنو اظهار کرد: در گذشته بیش از صد هزار تن در شهر "بانگی"، پایتخت آفریقای مرکزی سکونت داشتند، اما در حال حاضر بیش از 900 مسلمان در این شهر باقی نمانده‌اند.

وی با بیان اینکه ساختار جمعیتی در آفریقای مرکزی تغییر کرده و از 145 هزار مسلمان ساکن در بانگی به کمتر از هزار مسلمان در این شهر کاهش یافته است، اظهار کرد که این عدد در دسامبر گذشته به 10 هزار تن کاهش پیدا کرد و در دو ماه بعدی نیز ما با کاهش تعداد مسلمانان ساکن در این شهر مواجه بودیم.

در پی درگیری‌ها در آفریقای مرکزی که در آن مسلمانان زنده زنده سوزانده می‌شوند یا با سلاح‌های سرد کشته می‌شوند، حدود 290 هزار تن که بیشترشان مسلمان هستند، مجبور شده تا به کشورهای همسایه همچون چاد و کامرون مهاجرت کنند.

والری آموس با بیان اینکه باید نیروهای بیشتری جهت برقراری امنیت و ثبات در آفریقای مرکزی مستقر شوند، تصریح کرد که استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل دست کم شش ماه به طول می‌انجامد.

در همین حال، دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که مسلمانان ساکن در آفریقای مرکزی در پی ادامه حملات شبه نظامیان مسیحی از تمامی مناطق و روستاهای بخش شمال غربی کشور گریخته‌اند.

این سازمان بر این مساله تاکید کرد که حضور نیروهای فرانسوی و آفریقایی برای محافظت از مسلمانان ساکن در این مناطق کافی نیست.

دیده بان حقوق بشر تاکید کرد که باید اتحادیه اروپا و کشورهای ذی ربط به نیروهای فرانسوی و نیروهای حافظ صلح آفریقایی جهت برقراری ثبات در کشور کمک کنند.

دیده بان حقوق بشراز شورای امنیت خواست تا هیات بین‌المللی را جهت حفاظت از غیرنظامیان و برقراری امنیت در این کشور اعزام کند.

انتهای پیام

کد N167261

وبگردی