آفتاب

آزادی رئیس سابق ارتش ترکیه پس از 2 سال حبس

آزادی رئیس سابق ارتش ترکیه پس از 2 سال حبس

رئیس سابق ارتش ترکیه که در دادگاه کودتای «ارگنه‌کن» به حبس ابد محکوم شده بود، با حکم دادگاه عالی جزایی آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، ایلکر باشبوغ، رئیس سابق ارتش ترکیه پس از آزادی خود عنوان کرد: دیگر ارتشی‌های بی‌گناه نیز که به حبس ابد محکوم شده‌اند، می‌توانند با استفاده از نحوه صدور حکم آزادی من، آزادی خود را به دست آورند.

وی همچنین با رد اتهامات تلاش برای سرنگونی دولت ترکیه گفت: اگر جمهوری ترکیه می‌خواهد حاکمیت قانون در آن رعایت شود، باید کسانی که پروژه ایجاد سازمان ترور مجازی ارگنه‌کن را طرح‌ریزی و اجرا کردند، شناسایی کند و آن‌ها را محاکمه کند.

این مقام سابق ارتش ترکیه افزود: کسانی که با نفرت و انتقام با ما رفتار کردند و ما را 26 ماه در حبس نگاه داشتند در واقع 26 ماه از عمر ما را دزدیدند. این حکم بسیار مهم بود اما متاسفانه ما هم‌اکنون و پس از دو سال و اندی حبس قادریم تا بی‌عدالتی خود را جبران کنیم.

طبق گزارش‌هایی از استقبال عبدالله گل، رئیس‌جمهوری ترکیه از صدور این حکم، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه نیز در تماس تلفنی با باشبوغ، رضایت خود از این اقدام را اعلام کرد.

باشبوغ در ژانویه 2012 به اتهام رهبری یک سازمان تروریستی برای سرنگونی دولت منتخب دستگیر شد و 26 ماه زندانی بود. علاوه بر او 275 تن دیگر نیز در پرونده توطئه برای کودتا به سال‌ها حبس محکوم شدند.

انتهای پیام

کد N166897

وبگردی