آفتاب

برنامه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها برای عضوگیری از دانشگاه های غیردولتی

برنامه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها برای عضوگیری از دانشگاه های غیردولتی

تهران - ایرنا - دبیر کل جدید انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها از برنامه این تشکل برای عضو گیری از مدرسین و اساتید دانشگاه های آزاد و غیردولتی با هدف توسعه فعالیت های این تشکل خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن رهامی که در انتخابات اخیر شورای مرکزی این تشکل به عنوان دبیرکل انتخاب شد، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تشریح برنامه های خود برای این مسوولیت، گفت: در حال حاضر تنها مدرسین دانشگاه های دولتی از سراسر کشور در این تشکل حضور دارند.

وی افزود: بنا داریم، دانشگاه های غیردولتی و آزاد را نیز تحت پوشش قرار دهیم تا مدرسین و اساتید در این دانشگاه ها نیز بتوانند در صورت تمایل به عضویت انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها درآیند.

رهامی ایجاد کمیته های دایمی در انجمن برای توسعه فعالیت های حزبی و برگزاری نشست های دوره ای را از دیگر برنامه های آتی خود ذکر کرد و اظهار داشت: حزب باید نشست های دوره ای با حضور متفکرین برگزار کند تا بتواند درباره مسایل مهم کشور به بحث و تبادل نظر بپردازد.

دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها، تعامل بیشتر با سایر احزاب و گروه های سیاسی اعم از اصلاح طلب و غیراصلاح طلب را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد که بتواند علاوه بر نشست های دوره ای در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، نشست های دیگری برای همفکری بیشتر با دیگر فعالان سیاسی و حزبی برگزار کند.

رهامی با یادآوری اینکه مسوولیت کمیته سیاسی و انتخابات در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به عهده انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها است، گفت: می توان از این ظرفیت برای توسعه گفتمان با دیگر تشکل های سیاسی و بویژه تشکل هایی که آماده ترویج گفتمان اعتدال هستند، استفاده کرد.

وی تاکید کرد: باید کاری کنیم که فضای کشور هر چه بیشتر به سمت فضای اعتدالی و تعامل پیش برود، زیرا در این صورت است که جلوی افراط و تندروی ها باید گرفته می شود.

به گزارش ایرنا، پیش از این نجفقلی حبیبی دبیر کلی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها را بر عهده داشت.

انتخابات شورای مرکزی این انجمن هفته اول اسفند ماه با حضور اعضای این تشکل از سراسر کشور برگزار شد و در آن نجفقلی حبیبی، علی محمد حاضری، محسن رهامی، غلامرضا ظریفیان، رکن الدین افتخاری، ولی الله شجاع پوریان، کوهی، فرهاد درویش، عرب، فرجی ها، صارمی و خانم ها احمدی پور و آذرنیا به عنوان اعضای اصلی و حاتمی و محقر به عنوان اعضای علی البدل برای مدت دو سال انتخاب شدند.

اعضای جدید شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها در نخستین جلسه خود، محسن رهامی را به عنوان دبیر کل انتخاب کردند.

سیام**2025**1535
کد N166848

وبگردی