آفتاب
برنامه کاری کمیسیون های تخصصی مجلس در هفته جاری؛

بررسی آخرین وضعیت سربازان گروگان گرفته شده در کمیسیون امنیت ملی/ حضور وزیر ارشاد در کمیسیون اصل 90

بررسی آخرین وضعیت سربازان گروگان گرفته شده در کمیسیون امنیت ملی/ حضور وزیر ارشاد در کمیسیون اصل 90

بررسی آخرین وضعیت پنج سرباز گروگان گرفته شده در مرز پاکستان و دعوت از وزیر ارشاد برای حضور در کمیسیون اصل 90 از مهمترین دستورکار جلسات کمیسیون های مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه،سه شنبه و چهارشنبه جلسه علنی دارد که مهمترین دستور کار جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس به شرح زیر است:

کمیسیون آموزش و تحقیقات در روز یکشنبه، بررسی سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی با حضور نمایندگان وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور را در دستور کار دارد.

همچنین در روز سه شنبه دعوت از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور پاسخگویی به سؤالات حسین فتاحی ، مقداد نجف نژاد ،محمدسعید اربابی و علی ایرانپور در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس نیز روز سه شنبه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون پرونده های مطروحه و مسائل فرهنگی کشور نشست دارند.

اعضای کمیسیون اقتصادی روز یکشنبه نشستی با رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مدیران عامل بانکهای دولتی دارند تا عملکرد آنان در سال جاری و مشکلات بانکی را بشنوند. ادامه بررسی طرح تسهیل تسویه بدهی ارزی واحدهای تولیدی به حساب ذخیره ارزی نیز در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون است.

روز سه‌شنبه نیز این کمیسیون ضمن بررسی مشکلات صنایع شیر در کشور با حضور مسئولان ذی‌ربط، از وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخگویی به سئوالات امیر خجسته نماینده همدان، سیدمسعود میرکاظمی نماینده تهران و نیز تعدادی از نمایندگان به نمایندگی حسین طلا نماینده تهران دعوت کرده است.

نخستین جلسه کارگروه ویژه اقتصاد مقاومتی و بررسی راهکارهای لازم در این خصوص نیز روز سه شنبه در کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل می‌شود.

اعضای این کمیسیون روز سه‌شنبه نشستی را با مسئولان و مدیران بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و استماع گزارشهای آنان در خصوص عملکرد در سال جاری و برنامه‌های سال آینده (بیمه شخص ثالث) دارد.

اعضای کیمسیون انرژی نیز روز شنبه بررسی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها با حضور کارشناسان محترم وزارتخانه های نفت، نیرو، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور، معاونت برنامه ریزی و نظارت رهبردی رئیس جمهور و سازمان هدفمندی یارانه ها را در دستور کار دارند.

 همچنین بررسی آخرین وضعیت پنج سرباز گروگان گرفته شده در مرز پاکستان در دستور کار اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار دارد.

کد N166839

وبگردی