آفتاب
عملیات مبارزه با تروریسم در سوریه ادامه دارد/

هلاکت تروریستهای سعودی و پاکستانی/ تسلیم داوطلبانه دهها فرد مسلح و کشف تونلی به عمق 12 متر

هلاکت تروریستهای سعودی و پاکستانی/ تسلیم داوطلبانه دهها فرد مسلح و کشف تونلی به عمق 12 متر

هلاکت شمار زیادی از تروریستهای مسلح از جمله تروریستهای سعودی و پاکستانی، انهدام تونلی به عمق 12 متر بین عدراالبلد و شهر کارگری و تسلیم داوطلبانه دهها فرد مسلح از جمله خبرهای مربوط به سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه، یگانهایی از ارتش سوریه، در چند عملیاتی که در یبرود و اطراف آن، الزبدانی، دوما، عدرالبلد و جوبر در حومه دمشق انجام دادند، شماری از تروریستها را که برخی وابسته به جبهه تروریستی النصره و آنچه جبهه اسلامی خوانده می شود، به هلاکت رساندند.

خبرنگار میدانی سانا گزارش داد چند مقر تروریستها در محله الصالحه و تپه القوز در داخل شهر یبرود منهدم شد و شماری از آنها کشته و زخمی شدند.

همچنین مقر تروریستهای جبهه النصره در کوههای شرقی شهر الزبدانی منهدم شد و شماری از آنها به هلاکت رسیدند.

در عملیات نیروهای ارتش علیه مراکز تجمع تروریستها در حموریه و عربین، شمار زیادی از آنها به هلاکت رسیدند وسلاحها و مهمات آنها هم منهدم شد، همچنین شماری از تروریستهای جبهه اسلامی در جنوب مسجدالعثمان و جنوب مقر حجر بن عدی در عدرالبلد به هلاکت رسیدند.

بر اساس این گزارش، در عملیات ویژه نیروهای ارتش در مزارع عالیه در منطقه دوما، شماری از تروریستها کشته و زخمی شدند. در جریان درگیری نیروهای ارتش با یک گروه تروریستی در جوبر، بیشتر اعضای این گروه کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر یک منبع نظامی به سانا گفت نیروهای ارتش، تونلی به عمق 12 متر را که بین عدراالبلد و شهر کارگری در حومه دمشق توسط تروریستها احداث شده بود، کشف و منهدم کردند.

خبر دیگر اینکه یک خودرو حامل سلاح و مهمات که در حال حرکت به غوطه شرقی بود تا سلاحها و مهمات را به تروریستها برساند، منهدم شد.

نیروهای ارتش سوریه در حومه درعا نیز، 14 تروریست را به هلاکت رساندند و یک خودرو حامل موشک را منهدم کردند.

به گفته منابع سوری، نیروهای ارتش، سیطره خود را بر ورودی جنوبی منطقه الزاره در حومه تلکلخ و تپه های شرقی آن تحکیم بخشیدند.

سانا همچنین از اقدام داوطلبانه 23 فرد مسلح در تسلیم خود به ارتش سوریه در منطقه الزاره به همراه سلاحهای خود خبر داد.

خبر دیگر اینکه در عملیات نیروهای ارتش علیه مراکز تجمع تروریستها در حومه لاذقیه شمالی، شمار زیادی از آنها به هلاکت رسیدند که برخی از آنها سعودی، تونسی، پاکستانی و لبنانی بودند، چند تبعه ترکیه هم در میان تروریستها به چشم می خورد.

به گفته یک منبع نظامی، در میان تروریستهای کشته شده در روستاهای ترتیاح واره، المارونیات، البرناص و الکبیر، ابوالقاسم البنزرتی سرکرده تونسی یک گروه تروریستی موسوم به احرارالشام وابوطلحه الانصاری الجازانی سرکرده سعودی یک گروه وابسته به جبهه النصره و عبدالسلام خیر و محمد مصطفی ملا احمد پاکستانی به چشم می خورند..

همچنین دو خودرو مجهز به تیربار سنگین و یک خودرو دارای پلاک ترکیه که تروریستهای مجروح را حمل می کرد، منهدم شد.

در روستای المریعیه در حومه دیرالزور هم شماری از تروریستها در عملیات نیروهای ارتش کشته و زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه تلاش گروههای تروریستی برای حمله به شهر ادلب از چند محور شکست خورد و دهها تروریست کشته و زخمی شدند.
 

کد N166664

وبگردی