آفتاب

الجعفری: شورای امنیت هیچ اعمال فشاری علیه تروریست‌ها نمی‌کند

الجعفری: شورای امنیت هیچ اعمال فشاری علیه تروریست‌ها نمی‌کند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گروه‌های تروریستی مسلح را به سوء استفاده از کودکان در درگیری‌های این کشور و ارتکاب کشتارهای جمعی علیه آنها متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، بشار الجعفری،‌ نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنانی در شورای امنیت اظهار کرد که هیچ یک از کشورهای عضو شورای امنیت به گروه‌های تروریستی در سوریه جهت پایان محاصره مناطق مختلف اعمال فشار نکردند.

وی تصریح کرد: شورای امنیت هیچ اعمال فشاری علیه تروریست‌ها جهت پایان دادن به استفاده نظامی از بیمارستان‌ها، مدارس یا آزادی ربوده‌شدگان در سوریه نکرد.

این مقام سوری افزود: دولت سوریه بر اساس تعهداتی که در زمینه حمایت از کودکان دارد تمام تلاش خود را می‌کند و دمشق اسنادی را ارائه داده که نشان می‌دهد جنایت‌هایی علیه کودکان صورت گرفته و گروه‌های مسلح از کودکان به عنوان سربازانی در درگیری‌ها استفاده می‌کنند.

وی در ادامه گفت:‌ دمشق با هرگونه اقدامی در نقض حقوق بشر به شدت برخورد می‌کند و به همکاری خود با سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای با هدف نشان دادن واقعیت‌ها در سوریه ادامه می‌دهد و این کار را به دور از هرگونه سیاسی‌کاری یا بازی با افکار عمومی انجام می‌دهد.

انتهای پیام

کد N166648

وبگردی