آفتاب

رئوفیان: سلامت اقتصادی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در توسعه است

رئوفیان: سلامت اقتصادی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در توسعه است

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: هر فرد برای اینکه بتواند به لحاظ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در مسیر توسعه‌یافتگی قرار بگیرد، ناگزیر است به جامعه بپیوندند و جامعه نیز منهای افراد توفیقی در نهادینه کردن فرهنگ توسعه پیدا نخواهد کرد.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "فرد و جامعه دو عنصر در تعامل متقابل با یکدیگر هستند"، اظهار کرد: فرد به تنهایی می‌تواند در یک جامعه با به خدمت گرفتن امکانات مادی و غیرمادی تأثیرگذار باشد و جامعه هم می‌تواند فرد را در مسیری که می‌خواهد، قرار دهد.

وی با بیان اینکه "توسعه فردی منجر به توسعه اجتماعی و همچنین توسعه اجتماعی در نهادینه کردن هرچه بیشتر فرهنگ توسعه در جامعه تأثیرگذار است"، افزود: نمی‌توان توسعه فردی را نادیده گرفت و امیدوار بود که توسعه فرهنگی در جامعه محقق شود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: اگر توسعه فرهنگی در جامعه نهادینه شود، قطعاً افراد همانند قطره‌ای از دریا در همان مسیر حرکت می‌کنند که پیوستگی بین فرد و جامعه پدید آمده است و در همین راستا به بیانی از مولوی اشاره می‌کنم که می‌گوید «قطره دریاست، اگر با دریاست/ورنه او قطره و دریا دریاست»

رئوفیان در ادامه با بیان اینکه "قطعاً یکی از موانع توسعه‌یافتگی و عامل بازدارنده در مسیر توسعه، مفاسد اقتصادی است"، تاکید کرد: مفاسد اقتصادی می‌تواند باعث انحراف جامعه از مسیر صحیح شود.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با تاکید بر اینکه "یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در شکل‌گیری توسعه فرهنگی در فرد و جامعه، سلامت اقتصادی است"،‌ گفت: هرچه فساد اقتصادی در جامعه بیشتر باشد، انحراف از مسیر درست و مشی اعتدال فرهنگی در جامعه بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه "همه آحاد جامعه در برابر فساد اقتصادی مسئول هستند"، خاطرنشان کرد: اگر تفکر دینی مسیر زندگی فرد را تعیین کند آن مسیر به صلاح، رستگاری و سلامت منجر می‌شود و فرد را از قدم گذاشتن در مسیر انحرافی باز خواهد داشت چون معتقد است و باور دارد روزی از او سوال خواهند کرد.

رئوفیان با تاکید بر اینکه "آحاد جامعه در ارتباط با پیشگیری از افتادن در مسیر انحرافی از نوع اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و ... مسئولیت سنگین دارند"، تصریح کرد: اگر این روحیه در افراد جامعه تقویت شود ابتدا سلامت خود، ‌خانواده و کسب و کارشان را رعایت می‌کنند و هرچه مسئولیتشان خطیرتر و سنگین‌تر باشد مراقبت‌ها و حراست‌هایشان بیشتر می‌شود تا افراد بتوانند مسیر درست را انتخاب کنند و از افتادن به مسیر انحرافی مصون بمانند.

انتهای پیام

کد N166528

وبگردی