آفتاب
وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه اعلام كرد

ترکیه در تحولات اخیر ۱۲۰ میلیارد دلار متضرر شده است

ترکیه در تحولات اخیر ۱۲۰ میلیارد دلار متضرر شده است

همشهری آنلاین: تانر یلدیز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت که این کشور در پی تحولات اخیر نزدیک به ۱۲۰ میلیارد دلار متضرر شده است.

جهان > اروپا- همشهری آنلاین:
تانر یلدیز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت که این کشور در پی تحولات اخیر نزدیک به ۱۲۰ میلیارد دلار متضرر شده است.

به گزارش ایرنا، وی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به عملیات فساد مالی و ارتشا در ترکیه افزود: بار مالی این عملیات برای ترکیه در طول سه ماه گذشته دستکم 120 میلیارد دلار بوده است.

در پی عملیات فساد مالی و ارتشا توسط پلیس و دادستان استانبول در 26 آذر ماه گذشته، شماری از منتسبان به دولت و تجار ترکیه دستگیر شدند.

دولت ترکیه از دولت موازی به رهبری فتح الله گولن به عنوان عامل این عملیات نام برد.

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه با اشاره به شنود مکالماتش گفت: با ادعای عضویت من در یک سازمان تروریستی از بیش از دو سال پیش تاکنون مکالماتم شنود و حتی از مکالمات محرمانه ام نیز استراق سمع شده است.

رسانه های ترکیه پیش از این با انتشار اخباری اعلام کردند که دستکم مکالمات هفت هزار نفر از سوی جماعت گولن در ترکیه شنود شده است.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز در روزهای اخیر به دفعات از شنود مکالمات تلفنی رییس جمهوری، نخست وزیر و وزیران این کشور حتی مکالمات تلفنی محرمانه آنان سخن به میان آورده است.

وی دیشب در شبکه تلویزیونی آ.تی.وی ترکیه گفت: پس از افشای شنودهای تلفنی، دیگر مکالمات محرمانه خود را با تلفن انجام نمی دهد.

وی در مورد شنود تلفنی رییس جمهوری ترکیه نیز گفت: مکالمات محرمانه عبدالله گل رییس جمهوری نیز شنود و آرشیوبندی شده و این آرشیوها را اعضای ساختار موازی دولت ترکیه در زمان لازم مورد استفاده قرار خواهند داد.

کد N166301

وبگردی