آفتاب

افراطی‌های اوکراین خواستار گشودن انبارهای مهمات به روی مردم شدند

افراطی‌های اوکراین خواستار گشودن انبارهای مهمات به روی مردم شدند

ایرنا نوشت:

خبرگزاری ˈایتارتاسˈ روز جمعه به نقل از یک مقام آگاه در وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد: رهبران راستگرای گروههای ملی گرای افراطی اوکراین از مقام های این کشور خواسته اند درهای انبارهای مهمات را به روی نیروهای مردمی بگشایند.
به گزارش ایتارتاس، مقام وزارت دفاع اوکراین که نامش فاش نشده است، گفت: این تقاضا از سوی ˈدمیترو یاروشˈ رهبر جناح راستگرای اوکراین ارایه شده است.

بر پایه این گزارش، یاروش مدعی است که رویکرد محتاطانه مجریان قانون در اوکراین قادر به جلوگیری از اعتراض های ضد ˈمیدانˈ (نیروهای سیاسی غربگرای معترض در میدان استقلال کی یف) در مناطق شرقی و جنوبی این کشور نیست.

رهبر جناح راستگرای اوکراین با تعیین ضرب الاجل، از مقام های این کشور خواسته است که تجهیزات نظامی، امکانات پزشکی و چندین مرکز آموزش نظامی را در اختیار نیروهای وی قرار دهند.

در گزارش به نقل از یاروش اضافه شده است: این مراکز برای ارتقای سطح آمادگی نیروهای جناح راست در راستای صیانت از امنیت و همگرایی مناطق اوکراین مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مقام وزارت دفاع اوکراین به ایتارتاس گفت: یاروش تهدید کرده که اگر مقام ها و دولت اوکراین از برآورده کردن درخواست وی خودداری کنند، او نمی تواند مشارکت فعالانه نیروهای تحت امرش را در تعیین سرنوشت اوکراین تضمین کند.

بنابر گزارش ایتارتاس، در همین حال رسانه های خبری اوکراین نیز اعلام کرده اند که پارلمان این کشور موسوم به ˈراداˈ در نشست دو روز قبل طرحی را در زمینه تبدیل جناح راست این کشور به یک نیروی نظامی منظم ارایه کرده است.

گزارش ها حاکی است: ˈآرسنی یاتسنیوکˈ نخست وزیر اوکراین سه معاون وزارت دفاع این کشور را به دلیل خودداری از حمایت از جناح راست، از کار برکنار کرده است.

وضعیت اوکراین از بیست و یکم فوریه امسال به دنبال فرار ˈویکتور یانکوویچˈ رییس جمهوری اوکراین از کی یف و تسلط نیروهای سیاسی غربگرا بر ساختارهای قدرت در مناطق مرکزی و غربی این کشور، به شدت بحرانی شده است.

بحران در اوکراین و خودداری روس زبانان منطقه خودمختار کریمه از به رسمیت شناختن حکومت جدید اوکراین و برنامه ریزی آنان برای برگزاری همه پرسی جدایی از این کشور موج جدیدی از تنش های کم سابقه را میان مسکو با کی یف از یک طرف و واشنگتن و بروکسل از سوی دیگر موجب شده است.

52261

کد N166196

وبگردی