آفتاب
حجت الاسلام شاهچراغی:

ضرورت توجه جدی مسئولان نظام به فرهنگ/ جبران آسیبهای فرهنگی دشوار است

ضرورت توجه جدی مسئولان نظام به فرهنگ/ جبران آسیبهای فرهنگی دشوار است

ری - خبرگزاری مهر: امام جمعه شهر ری با تاکید بر اینکه مسئولان نظام باید توجه جدی به مسایل فرهنگی داشته باشند و اجازه ندهند دشمنان مسائل فرهنگی را تغییر دهند، گفت: اگر رخنه ای در مسائل فرهنگی کشور رخ دهد به آسانی قابل جبران نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ری ضمن تاکید بر رعایت تقوی الهی اظهار داشت: در قرآن آمده است:"تقوای الهی را پیشه کنید و اگر دستورات الهی را رعایت نکنید گرفتار عذاب الهی خواهید شد".

این مسئول با اشاره به فرارسیدن میلاد زینب کبری(س) و روز پرستار بیان کرد: حضرت زینب(س) به یک معنا فاطمه (س) دوم است و آن حضرت با برخورداری از کمالات امیرالمونین (ع) همانند شجاعت، در مقابل یزید زمانه پیام عاشورا را جاودانه کردند، امروز زنان جامعه و خانواده های شیعه باید حضرت زینب (س) را الگو خود قرار دهند زیرا که آن حضرت نمونه الگوی صبر و استقامت و مقاومت است.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس خبرگان رهبری متذکر شد: مجلس خبرگان بر اساس قانون اساسی دارای وظایف مشخصی که همانا صیانت و حفاظت از رهبری نظام است را بر عهده دارند.

مسائل فرهنگی، عمده ترین دغدغه و نگرانی رهبر انقلاب است

امام جمعه ری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار، افزود: رهبر انقلاب اسلامی 12 اصل مهم از مسائل انقلاب مانند توجه به جوانان و غفلت نکردن از دشمن را در این اجلاس مطرح کردند، عمده ترین نگرانی ایشان مسائل فرهنگی بود زیرا که اگر رخنه ای در مسائل فرهنگی کشور رخ دهد به آسانی قابل جبران نخواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: اگر در مسائل اقتصادی مشکلاتی پیش بیاید می توان آن را با سبد کالا، یارانه و عیدی برخی از مشکلات را برطرف کرد در حالی که جبران مسائل فرهنگی کار بسیار دشوار و سختی خواهد بود.

شاهچراغی اظهار داشت: مسئولان باید مسائل فرهنگی را  به طور جدی مورد توجه قرار داده و در حد یک شعار یا برنامه باقی نماند زیرا پیروزی انقلاب اسلامی ایران طی 35 سال گذشته به برکت اسلام، اهل بیت (ع)، مقدسات و خون شهدا بوده و اگر این مسائل دچار مشکل شود دیگر چیزی از انقلاب باقی نخواهد ماند.

دشمن برای فرهنگ ما نقشه کشیده است/ با حرکتهای ضد فرهنگی مقابله کنیم

وی ادامه داد: مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان به برکت اسلام و خون شهدا بوده است، در جامعه امروز کشور مشاهده می شود که دشمن یک حرکت ضد فرهنگی و دینی را انجام می دهد لذا اگر با این حرکتهای ضد فرهنگی برخورد جدی نشود رخنه ای در فرهنگ و مسائل فرهنگی کشور پدید خواهد آمد که دیگر قابل جبران نخواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: دشمنان انقلاب و نظام برای مسائل فرهنگی برنامه ریزی کرده و نقشه کشیده اند اگر به آنها توجه نشود شاهد تغییر فضای فرهنگی کشور خواهیم بود لذا تمام مسئولان و اشخاصی که با مسائل فرهنگی در ارتباط هستند باید به مسائل فرهنگی توجه ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام شاهچراغی افزود: اگر مسئولان در این زمینه برنامه و برخوردی جدی نداشته باشند چه بسا مردم بخواهند مسائل فرهنگی را اصلاح کنند و خودشان وارد عرصه شوند.

فرهنگ شهادت موجب ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان شده است

این مسئول تاکید کرد: باید جلوی جریان خزنده ای که گاهی در فضای باز سیاسی دشمنان از آن استفاده می کنند گرفته شود زیراکه وقتی آسیبی به مسائل فرهنگی وارد شود دیگر قابل جبران نخواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات ماندگار امام راحل (ره) در تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی متذکر شد: افرادی که در این بنیاد مشغول به کار هستند بدانند که جایگاه بسیار والایی دارند زیرا در صدر اسلام پیامبر (ص) متولی خانواده های شهدا بودند و در اسلام شهدا دارای مقامی بسیار والایی هستند.

امام جمعه ری گفت: ملت ایران به برکت فرهنگ شهادت توانست در مقابل استکبار و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی بایستند.

کد N166012

وبگردی