آفتاب

دیدار وزیر علوم با آیت‌الله علوی گرگانی

دیدار وزیر علوم با آیت‌الله علوی گرگانی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به قم و ادامه دیدار با مراجع تقلید و آیات عظام، با آیت‌الله العظمی علوی گرگانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به قم، در این دیدار دکتر رضا فرجی دانا با تاکید بر گسترش علم و اخلاق به صورت توامان گفت: باید دردانشگاه‌ها هم علم و هم اخلاق به صورت همزمان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: با همین دیدگاه ما از نظرات بزرگان و علمای اسلام برای این موضوع بهره می‌گیریم.

جوانان دانشگاه نباید با زنده باد ومرده باد درگیر شوند

همچنین آیت‌الله العظمی علوی گرگانی با اشاره به استفاده از همه اساتید و بزرگان در دانشگاه‌ها، گفت: یکی از اصولی که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که با حضور هر مدیر جدیدی، برخی افراد کنار گذاشته می‌شوند اما باید سعی کنیم در دانشگاه‌ها از وجود همه اساتید و بزرگان بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه در کشورهای آلمان و کانادا دانشگاه‌ها تک جنسیتی مورد توجه قرارگرفته‌ است اظهار کرد: این موضوع در نمرات دانشجویان بسیار تاثیرگذار بوده چرا که زمانی که دو جنس مخالف در یک جا نشسته باشند به هر طریق کششی که بین دو جنس مخالف وجود دارد نمی‌گذارد تاثیرگذاری لازم شکل بگیرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اکثریت فساد جامعه از این باب بوده است گفت: از مسئولان همیشه خواسته‌ام که بحث تک جنسیتی را مورد توجه قرار دهند. بنابراین باید برنامه‌ را به گونه‌ای پیاده کنید که اگر خلافی هم صورت گیرد به عهده خود شخص باشد و ما زمینه آن را فراهم نکرده باشیم.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به نام دکتر رضا فرجی دانا اظهار کرد: نام خانوادگی شما امیدبخش است چرا که هم فرج و هم دانایی در آن وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: اجازه ندهید فضای دانشگاه‌ها سیاسی شود باید طوری باشد که دانشجویان با سیاست آلوده نشوند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: جوانان دانشگاه نباید با زنده باد ومرده باد درگیر شوند. کمال باشد، اطلاعات باشد، اما جنبه سیاسی به طوری نباشد که گروه‌هایی در مقابل همدیگر قرار بگیرند چرا که اگر فضا را به جنبه علمی تبدیل کنیم، موجب تقویت فضای دانشگاه می‌شود.

آیت‌الله العظمی علوی گرگانی همچنین با بیان اینکه باید سعی کنیم دانشجویان را از افراد بومی همان شهرها انتخاب کنید گفت: این موضوع بویژه در دختران باید مورد توجه قرار گیرد چرا که رفتن به شهرهای دیگر هم مشکل‌ساز می‌شود و هم مسائل دیگر را به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اهمیت این موضوع در شهر قم تصریح کرد: دختر و پسری که از بیرون از قم به این شهر می‌آیند، با فضای مذهبی شهر قم آشنایی ندارند و این فضا را به هم می‌زنند چرا که نمی‌توانند خود را تطبیق دهند و همین موضوع باعث مشکلاتی می‌شود.

انتهای پیام

کد N165986

وبگردی