آفتاب
یک مقام قضایی:

مقابله با زمین‌خواری یک مطالبه عمومی است

مقابله با زمین‌خواری یک مطالبه عمومی است

دادستان عمومی و انقلاب کرمان، مقابله با پدیده شوم زمین‌خواری را یک انتظار به‌حق و یک مطالبه عمومی دانست و گفت: مردم خواسته خود مبنی بر مقابله جدی با زمین‌خواری را دلسوزانه مطرح می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان، مقابله با پدیده شوم زمین‌خواری را یک انتظار به‌حق و یک مطالبه عمومی دانست و گفت: مردم خواسته خود مبنی بر مقابله جدی با زمین‌خواری را دلسوزانه مطرح می‌کنند.

یدالله موحد در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، اظهار کرد: وجود سکونتگاه های غیرمجاز که به صورت کمربندی، شهر را احاطه کرده موجب می شود شهروندانی که به شهر و تمدن خود علاقه دارند، آزرده شوند؛ زیرا نمای شهرها با توسعه حاشیه نشینی ترکیبی نازیبا پیدا کرده و به کانون مشکلات امنیتی از جمله مکانی برای خرید و فروش مواد مخدر و مشروبات الکلی تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه با ایجاد حاشیه‌نشینی و بروز مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در این مکان‌ها، افراد حاشیه‌نشین بیشترین آسیب را می‌بینند، عنوان کرد: با افزایش حاشیه‌نشینی علاوه بر ایجاد بحران و تهدید جدی برای شهرها، ارایه خدمات شهری، قضایی و امنیتی نیز با دشواری‌های زیادی روبرو می شود.

این مقام قضایی عنوان کرد: افرادی که مبادرت به حاشیه‌نشینی می کنند، علاوه بر احداث ساخت و سازهای غیرمقاوم که خطرهای جانی برای آنها و خانواده هایشان دارد، اقدام به سرقت اموال عمومی از جمله آب و برق نیز می کنند.

وی با دسته بندی افراد حاشیه نشین، بیان کرد: جمعی از این افراد، افرادی مستحق هستند که دولت باید حمایت‌های لازم را از آنها به عمل آورد که این موضوع همواره در برنامه‌های دولت وجود داشته است.

موحد افزود: گروهی دیگر افرادی هستند که از روستا به شهر مراجعت کرده و به دلیل ناتوانی در تامین هزینه های تامین مسکن در محدوده شهرها، به حاشیه شهرها رفته و در آنجا سکونت یافته اند که این افراد باید به روستای خود بازگردانده شوند یا در صورت تمکن مالی، در محدوده شهرها مسکن مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی تاکید کرد: عده‌ای نیز فرصت طلب و سودجو هستند که باید با این افراد با قاطعیت برخورد شود و دستگاه قضایی و سایر نهادهای دست اندرکار، در این رابطه با جدیت وارد خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: آنچه اهمیت دارد این است که امروز شهر کرمان مظلوم واقع شده و ترکیب و کالبد آن مورد تهاجم عده‌ای فرصت طلب و سودجو قرار گرفته که جز به منافع فردی خود به چیز دیگری نمی‌اندیشند.

وی تصریح کرد: این مردم و مدیران هستند که با هم افزایی و همکاری جدی باید به داد این شهر برسند و برای نسل آینده خود، شهری زیبا و افتخارانگیز بسازند که در خور شان و شعور مردم فهیم کرمان باشد.

دادستان کرمان یادآور شد: در سال گذشته 27 هکتار و در سال جاری نیز 15 هکتار از اراضی دولتی در حاشیه شهر که به تصرف زمین خواران درآمده بود، رفع تصرف و به دولت اعاده شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم که این روند ادامه یافته و مشکل شهر کرمان حل شود.

انتهای پیام

کد N165974

وبگردی