آفتاب

پاکستان در پی انجام عملیات وسیع علیه شبه‌نظامیان

پاکستان در پی انجام عملیات وسیع علیه شبه‌نظامیان

وزیر دفاع پاکستان اعلام کرد که این کشور عملیات نظامی همه جانبه‌ای علیه طالبان پاکستان در مناطق قبیله‌نشین در نزدیکی مرز افغانستان در ماه جاری میلادی برگزار خواهد کرد و در خصوص نقض آتش‌بس نیز هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان در مصاحبه‌ای به خبرگزاری رویترز گفت که دولت در خصوص بمباران مخفیگاه‌های شبه‌نظامیان یا ارسال نیروها به مناطق قبیله‌ای در صورت عدم تعهد طالبان، آتش‌بس اعلام شده در هفته گذشته تردید نخواهد کرد.

وی گفت: این مسئله چندین ماه طول نخواهد کشید. ما در ماه مارس وارد عمل می‌شویم.

آصف با تشریح واکنش دولت در صورت حمله شبه‌نظامیان، گفت: اگر قرار است آتش‌بس صورت گیرد باید کامل باشد و بدون آن نمی‌توانیم با طالبان مذاکره کنیم.

وی یکی از سیاستمداران حامی مذاکرات و یکی از افراد کابینه در حال افزایش نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان است. این مقام بر این باور است که هم‌اکنون زمان اقدامات نظامی شدیدتر علیه مواضع طالبان پاکستان است.

وی افزود: ما این مسئله را تمام شده در نظر نمی‌گیریم. اگر به ما حمله شود، به کشور، غیرنظامیان و پرسنل نظامی حمله می‌شود و ما تلافی خواهیم کرد. ما نیز به نوبه خود تلافی خواهیم کرد.

وزیر دفاع پاکستان عنوان داشت: طالبان حمله گروهی را که عملیاتی را در اسلام آباد انجام داد، حتی چهار روز پس از آن محکوم نکرد. آنها می‌گویند که این آتش‌بس را نقض نکرده‌اند، این اقدام کار گروه‌های حاشیه‌ای است و آنها تحت کنترل ما نیستند، اما ما این را باور نمی‌کنیم.

انتهای پیام

کد N165832

وبگردی