آفتاب

نگرانی حوزه علمیه از کاسته شدن جمعیت شیعیان ایران/ برادران اهل تسنن بعضا 4 همسر و 40 اولاد دارند

نگرانی حوزه علمیه از کاسته شدن جمعیت شیعیان ایران/ برادران اهل تسنن بعضا 4 همسر و 40 اولاد دارند

ایسنا نوشت:

یک واعظ و کارشناس مسائل دینی در جمع بانوان مبلغه گفت: در مجالس تبلیغ ایام فاطمیه نسبت به تشکیل خانواده‌، تحکیم خانواده و تولید نسل تذکر داده و به این مسائل بپردازید.
حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی از کارشناسان دینی حوزه علمیه در همایش "فاطمیه و فرصت‌های تبلیغ" با اظهار نگرانی نسبت به کاهش جمعیت شیعه در کشور گفت: در سال تحصیلی جدید در پایه اول ابتدایی دانش‌آموزان شیعه و اهل سنت برابری می‌کرد اما به عنوان مثال در یکی از شهرهای آذربایجان این جمعیت 70 به 30 بوده است و این خطر جدی است در حالی که در بعضی از شهرهای اهل سنت جمعیت خانواده به صورت 4 همسر و 40 اولاد است.
او گفت:مراجع عظام تقلید و علما نسبت به کاهش جمعیت شیعه اظهار نگرانی کرده‌اند بنابراین شما مبلغان سه موضوع مهم یعنی تشکیل خانواده‌، تحکیم خانواده و تولید نسل را در مجالس تبلیغی خود متذکر شوید.
این کارشناس مسائل دینی در ادامه به بیان ویژگی‌ها و اوصاف حضرت زهرا(س) اشاره کرد افزود: نحوه برخورد آن حضرت با همسر،‌ فرزندان و پدر بزرگوار خویش و ملاک قرار دادن رضایت خداوند در انتخاب همسر و اداره زندگی را مدنظر قرار دهید و به بررسی ویژگی عفت و حیای آن حضرت و رضایت همیشگی ایشان در مجالس خود بپردازید.
45231

کد N165809

وبگردی