آفتاب

دیدار وزیر بهداشت با خانواده یک کمک بهیار که اعضای بدنش را اهدا کرد

دیدار وزیر بهداشت با خانواده یک کمک بهیار که اعضای بدنش را اهدا کرد

همزمان با هفته احسان و نیکوکاری و روز پرستار، وزیر بهداشت به دیدار خانواده یک کمک‌بهیار رفت که پس از مرگ مغزی اعضای بدنش را به نیازمندان اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت، دکتر سید حسن هاشمی شب گذشته با خانواده مرحومه نرگس کریمی کمک بهیار بیمارستان بانک ملی که پس از حادثه مرگ مغزی، قلب، کبد، کلیه ها و نسوج خود را با موافقت خانواده اش به بیماران نیازمند عضو اهدا کرده و جان چند نفر را نجات داد، دیدار کرد.

وزیر بهداشت در این دیدار ضمن قدردانی از این پرستار نمونه، اهدای زندگی به یک فرد را معادل نجات کل بشریت دانست و گفت: فقط انسان‌های بزرگ می توانند در لحظات خطیر تصمیم‌های بزرگ بگیرند، شما خانواده مرحومه نرگس کریمی نیز با اهدای اعضای بدن او به نیازمندان موجب نجات جان یک پدر و دو مادر در سه خانواده شدید و کار بسیار بزرگی انجام دادید.

دکتر هاشمی تأکید کرد: البته برای هیچ خانواده ای خوشایند نیست که عزیز خود را از دست بدهد اما انجام چنین کارهای خوبی به نوعی تسلی بخش خانواده هاست زیرا اهدای عضو به بیماران نیازمند، به آنان جان و زندگی دوباره می بخشد.

او در بخش دیگری از سخنانش از تلاش های کادر درمانی و پیوند اعضا در تمام دانشگاه‌ های علوم پزشکی کشور قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه شاهدیم که پس از انقلاب اسلامی مسأله پیوند اعضا به نحو چشمگیری پیشرفت داشته است، زیرا تا چند سال پیش نه علوم پزشکی تا این حد در این کار پیشرفت کرده بود و نه فرهنگ اهدای عضو در جامعه تا این حد گسترش یافته بود.

او با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب (س) از خدای متعال خواست روح آن مرحومه را با آن حضرت محشور کند و برای این خانواده آرزوی سلامتی کرده و با اهدای لوح سپاسی از خانواده مرحومه نرگس کریمی قدردانی کرد.

بنا بر این گزارش دراین دیدار دکتر نجفی زاده مسئول پیوند این بیمار گزارشی از روند اهدای عضو مرحومه نرگس کریمی به وزیر بهداشت ارائه کرد.

شایان ذکر است در این دیدار بیمار دریافت کننده قلب از قم و بیمار دریافت‌کننده کبد از شهرستان نایین هم حضور یافته بودند و با بیمار دریافت کننده کلیه‌های مرحومه کریمی نیز به صورت تلفنی ارتباط برقرار شد.

نرگس کریمی دانشجوی کارشناسی ارشد و کمک بهیار بیمارستان بانک ملی و پرستار اتاق مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بود که در سال 86 بر اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده و پیش از مرگ نیز فرم اهدای عضو را پر کرده بود.


47234

کد N165742

وبگردی