آفتاب

ادامه پیشروی ارتش سوریه در مناطق مختلف/هلاکت دهها تروریست و انهدام چند خودرو حامل سلاح

ادامه پیشروی ارتش سوریه در مناطق مختلف/هلاکت دهها تروریست و انهدام چند خودرو حامل سلاح

منابع سوری از تلفات سنگین تروریستها در مناطق مختلف به ویژه در حومه یبرود و ادامه پیشروی ارتش سوریه به سمت مواضع گروههای تروریستی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری سوریه گزارش داد یگانهایی از ارتش سوریه، به طور کامل بر تپه جلاله و مزارع خطاط دراطراف منطقه الزاره در در حومه حمص و منطقه ریما و مزارع آن و مجتمع و تپه القطری در اطراف یبرود مسلط شدند که طی آن شماری از تروریستها کشته و زخمی شدند که برخی از آنها ملیت افغانی داشتند.

در چند عملیات دقیق نیروهای ارتش در برخی روستاها و مناطق حومه دمشق، مقادیری سلاح و مهمات تروریستها منهدم شد.

یک منبع نظامی به سانا گفت نیروهای ارتش با تحکیم سیطره خود بر منطقه ریما و مزارع آن و مجتمع و تپه القطری که مشرف بر تپه های شرقی شهر یبرود است، امنیت و ثبات را پس از هلاکت تروریستها به آن برگرداندند.

این منبع افزود همچنین چند عملیات علیه مخفیگاههای تروریستها در منطقه الریحان و عدرالبلد انجام شد که طی آن شش خودرو حامل سلاح و مهمات منهدم شد و 42 تروریست به هلاکت رسیدند و 53 نفر دیگر زخمی شدند که محمد سعید انطونی سرکرده افغانی تروریستها هم به چشم می خورد.

همچنین یک خودرو مجهز به تیربار سنگین در غرب منطقه السحل و جنوب غربی شهر یبرود منهدم و شماری از تروریستهای جبهه النصره هم کشته شدند.

نیروهای ارتش همچنین شماری از تروریستها را در عملیاتی در کوههای شرقی الزبدانی به هلاکت رساندند.

منابع سوری از متلاشی شدن یک گروه تروریستی موسوم به جبهه اسلامی در الجزیره الحادیه عشره در شهر عدرا و هلاکت شمار زیادی از تروریستها در این منطقه و منطقه دوما و عربین و محله جوبر و انهدام سلاحها و مهمات آنها و سیطره کامل بر تپه جلاله و مزارع خطاط در اطراف منطقه الزاره در حومه حمص خبر دادند.

به گفته خبرنگار سانا، یگانهایی از نیروهای ارتش سوریه با پیشروی در سمت جنوبی منطقه الزاره در حومه تلکخ، ضمن پاکسازی برخی نقاط حساس و بخش زیادی از منطقه خط نفت و گاز، دهها تروریست را به هلاکت رساندند.

یک منبع در استان حمص از هلاکت 10 تروریست از جمله سرکرده آنها به نام ایمن البوسطه ملقب به الحر و کشته و زخمی شدن شماری از تروریستها در مزارع ابوالعز در حومه تلبیسه در عملیات نیروهای ارتش خبر داد.

هلاکت شماری از تروریستها وانهدام سلاحها و مهمات آنها در درعا و حومه آن  و خنثی شدن حمله تروریستها به منطقه الیادوده در حومه درعا و انهدام مقرهای تروریستها در حلب از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

کد N165704

وبگردی