آفتاب
وزارت کشور عربستان اعلام کرد؛

اخوان المسلمین یک گروه تروریستی است/ مهلت 15 روزه برای بازگشت تروریستهای سعودی به عربستان

اخوان المسلمین یک گروه تروریستی است/ مهلت 15 روزه برای بازگشت تروریستهای سعودی به عربستان

رسانه های عربی از انتشار فهرست گروههای تروریستی مورد نظر شاه عربستان خبر دادند که اخوان المسلمین از جمله این گروهها اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المیادین در خبری فوری گزارش داد پادشاه عربستان با صدور فرمانی، اخوان المسلمین را یک گروه تروریستی خواند.

بر اساس این فرمان، جبهه النصره و گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) هم تروریستی خوانده شده اند و در فهرست گروههای تروریستی مد نظر شاه عربستان قرار گرفته اند.

این در حالی است که تا کنون شمار زیادی از تروریستهای جبهه النصره و داعش که ملیت سعودی داشته اند، در عراق و سوریه به هلاکت رسیده اند.

خبرگزاری عربستان در این زمینه گزارش داد عربستان، فهرست اولیه 9 گروه تروریستی را در پی فرمان شاه سعودی آماده کرده است که شامل داعش، النصره، القاعده و تمام گروههای مرتبط با آنهاست و این تصمیم شامل هر گروهی که شبیه این گروههاست، خواهد شد.

وزارت کشور عربستان اعلام کرده است سعودیهای شرکت کننده در اقدامات جنگ طلبانه خارج از عربستان برای بازگشت به این کشور، تنها 15 روز مهلت دارند و با هر کس که در فعالیتهای تروریستی دست داشته باشد، به شدت برخورد خواهد شد و پناه دادن به هر کس که وابسته به گروه تروریستی باشد یا برای آن تبلیغ یا از آن حمایت کند یا با گروههای تروریستی ابراز همبستگی کند، جرم است.

کد N165695

وبگردی