آفتاب

نماینده تفرش: توجه به فناوری جدید الزام توسعه پایدار است

نماینده تفرش: توجه به فناوری جدید الزام توسعه پایدار است

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس توجه به فناوری روز را لازمه توسعه پایدار در کشور دانست.

عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، اظهار داشت: کشور در بخش‌های مختلف نیازمند توسعه است اما لازم است که اولویت‌بندی شود و با توجه به شرایط، بحث‌های توسعه‌ای مطرح شود.

وی قرار گرفتن توسعه اقتصادی کشور در اولویت کاری را ضروری دانست و گفت: باید تمام تلاش برای ایجاد توسعه اقتصادی به ویژه توسعه اقتصادی پایدار در کشور صورت گیرد و از منابع موجود به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

صلاحی با تأکید براینکه نباید صرفاً به مذاکرات برای لغو تحریم‌ها دلخوش باشیم چراکه این اقدام عقلانی نیست و باید خود وارد عمل و عرصه شویم، افزود: چیزی که امروز برای رسیدن به استقلال و توسعه اقتصادی ضرورت دارد این است که از پتانسیل موجود، منابع در دسترس، نیروی انسانی متخصص کشور و مهمتر از همه فناوری روز استفاده شود.

وی تصریح کرد: باید با توجه به توانمندی‌های فعلی کشور به خودکفایی برسیم. باید حمایت از تولید داخلی و نیروی متخصص صورت گیرد تا به استقلال برسیم. درست است که با سرعت به خودکفایی نمی‌رسیم اما، ایجاد شدن این حس در بین مردم و مسئولین قطعاً روند توسعه و استقلال را تسریع می‌بخشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، توجه به فناوری جدید را لازمه رشد اقتصادی و توسعه پایدار در کشور دانست و گفت: لازم است که در عرصه اقتصادی، خام‌فروشی و صادرات آن متوقف شود. باید مواد فرآوری شده را صادر کنیم چراکه امکانات آن در کشور موجود است.

وی عنوان کرد: همه این اقدامات با سیاست اقتصاد مقاومتی میسر می‌شود و در این راستا باید مردم حرکت کنند و در یک حرکت و همت همگانی مسئولان کشور را حمایت کنند تا از امکانات موجود بهره کافی را ببرند.

صلاحی با بیان اینکه در شرایط خاص امروز کشور باید از ترویج فرهنگ واردات بی‌رویه جلوگیری شود، اضافه کرد: باید صادرات غیرنفتی خود را افزایش دهیم، علاوه بر آن نیز برای حمایت از تولید داخلی الگوی زندگی را تغییر دهیم و کمتر از فرآورده‌های خارجی استفاده شود. رسیدن به این ایده‌آال تنها به واسطه هماهنگی و همکاری همگانی در سطح کشور محقق می‌شود.

انتهای پیام

کد N165676

وبگردی