آفتاب

نوبخت: برای گزینش مفاخر، عینک سیاسی نزنیم

نوبخت: برای گزینش مفاخر، عینک سیاسی نزنیم

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: ما مسئولین باید عینک سیاسی را از چشمانمان برداریم و فقط به توانمندی افراد توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، اولین جلسه ستاد همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر گیلان امروز(جمعه) با حضور نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، استاندار گیلان و نمایندگان استان برگزار شد.

محمدباقر نوبخت در جمع مدیران، فرمانداران و چهره های شاخص استان اظهار کرد: خوشحالم که امروز برای یک هدف ملی در زادگاهم در یک گردهمایی صمیمانه حضور دارم.

وی ادامه داد: با رفاقت و رقابت ما می توانیم نمود واقعی اقتصاد مقاومتی و توسعه ملی را به معرض نمایش بگذاریم زیرا تا زمانی که همه با هم رفاقت نکنیم راه به جایی نخواهیم برد و زمانیکه احساس رقابت وجود نداشته باشد پیشرفت نخواهیم کرد .

وی افزود: ما برای ایجاد حس رفاقت باید چارچوب های سیاسی و جغرافیایی را کنار بزنیم و همه افراد با هر تفکری را برای اعتلای ایران عزیز در کنار هم با یک هدف مشخص قرار دهیم و لازمه این امر این است که ما مسئولین عینک سیاسی را از چشمانمان برداریم و فقط به توانمندی افراد توجه کنیم .

نوبخت متذکر شد: استان گیلان ظرفیت فرهنگی و انسانی بالایی دارد و آنچه که این استان را نسبت به سایر استانها متمایز می کند حضور چهره های فرهیخته در عرصه های مختلف علوم، ورزش، طب و... است و ما باید این ظرفیت ها را به گیلان دوباره برگردانیم تا شاهد جایگاه واقعی گیلان در ایران باشیم.

وی متذکر شد: باید به ظرفیتهای داخل استانها و رفاقت ها بیشتر توجه کنیم و درک درستی از رفاقت داشته باشیم تا هر گیلانی بر خود وظیفه بداند که برای منافع زادگاهش تلاش کند، با این رویکرد رفاقتی ما می توانیم منافع ملی کشور را در عرصه های داخلی و بین المللی حفظ کنیم و جایی که احساس می کنیم منافع ملی در خطر است همه دست به دست هم دهیم تا از تهاجم دشمن جلوگیری کنیم .

نوبخت خاطرنشان کرد: اینکه همه ما برای تجلیل از مفاخر و مشاهیر گیلان در کنار هم جمع شویم کار بزرگی است اما کافی نیست، ما باید از این مفاخر برای رقابت در عرصه های بین المللی بهره بگیریم .

وی تصریح کرد: در افق 1404 ایران کشوری معرفی شده که در عرصه های مختلف علمی و اقتصادی در جایگاه بالایی قرار دارد و برای رسیدن به این هدف مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که ایران با تعاملی سازنده می تواند به این جایگاه دست یابد و این دستور ایشان باید نقشه راه همه ما دولتمردان باشد .

نوبخت افزود: دولتها می آیند و می روند و گاهی در میدان رقابتها عکس العمل های مناسبی نشان نمی دهند اما نقشه راه همه ما باید دستور مقام معظم رهبری که ایشان به کرات به تعامل سازنده اشاره داشته اند باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای بهره مند شدن از ظرفیتهای کشور باید رفاقت های درونی ایجاد کنیم ادامه داد: در رقابتهای منطقه ای جایی برای خط کشی های سیاسی وجود ندارد و حتی اگر مفاخر ما سیاسی باشند اصول گرا یا اصلاح طلب فرقی نمی کند آنان باز هم مفاخر ما در عرصه های بین المللی هستند.

وی از استاندار و فرمانداران استان خواست حتی اگر شخصی به دولت انتقاد کرد و یا اعتقادی خاص داشت، باز هم رفاقت کنند و برای اعتلای ایران در عرصه های بین المللی به مسایل سیاسی بی اعتنا بوده و فقط به ظرفیت ها و پتاسیل های موجود توجه داشته باشند .

نوبخت در پایان ضمن خوشحالی از ایجاد نخستین همایش ملی تجلیل از مفاخر و مشاهیر گیلان خاطرنشان کرد: توسعه انسانی و بهره گیری از آن ظرفیتها در راستای توسعه ملی است و باید از این مفاخر ضمن تجلیل که نشانه احترام و ادب به این عزیزان است از توانمندی این افراد نیز بهره بگیریم .

انتهای پیام

کد N165671

وبگردی