آفتاب

یک فعال رسانه‌ای: توسعه پروسه‌ای دراز مدت است

یک فعال رسانه‌ای: توسعه پروسه‌ای دراز مدت است

مدیر مسئول روزنامه شرق با تاکید بر اینکه توسعه پروسه‌ای دراز مدت و جدی است، اظهار کرد: توسعه و فرهنگ آن موضوعی است که از سوی حکومت،‌دولت و همه آحاد جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر مسئول روزنامه شرق با تاکید بر اینکه توسعه پروسه‌ای دراز مدت و جدی است، اظهار کرد: توسعه و فرهنگ آن موضوعی است که از سوی حکومت،‌دولت و همه آحاد جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد.

مهدی رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به نقش افراد یک جامعه در شکل‌گیری فرهنگ توسعه در آن خاطر نشان کرد: شکل‌گیری فرهنگ توسعه در یک جامعه نه یک بحث کوتاه مدت بلکه پروسه‌ای دراز مدت و جدی است و چنانچه آن طور که باید به آن توجه نشود، آسیب‌های فراوانی به جامعه وارد می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به توسعه و فرهنگ آن در جامعه ادامه داد: توسعه و فرهنگ توسعه موضوعی است که باید همواره حکومت،‌ دولت و همه آحاد جامعه به برنامه‌ریزی در مورد آن بپردازند تا در آینده تحقق یابد.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به نقش مردم در ترویج ضرورت توسعه فردی در جامعه با بیان اینکه "نباید از مردم انتظار زیادی در این مورد داشت"، اظهار کرد: در ترویج ضرورت توسعه فردی در جامعه نباید از مردم انتظار زیاد داشت بلکه باید از گروه و نهادهای مردمی توقع داشت تا با جذب افراد و آموزش آنها ضرورت توسعه فردی را در بین افراد جامعه ترویج دهند.

رحمانیان در ادامه با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد در ترویج فرهنگ توسعه در جامعه گفت: ممکن است در جامعه‌ای توجه به فرهنگ توسعه برای مردم حائز اهمیت نباشد اما چنانچه گروه‌ها و سازمان‌های مردمی وارد میدان شوند و به صورت چهره به چهره ضرورت ترویج فرهنگ توسعه در جامعه را برای مردم یادآوری کنند، ‌می‌توانیم شاهد توریج و مورد توجه قرار گرفتن این بحث در جامعه باشیم.

وی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور به لزوم مبارزه با مفاسد به عنوان موانع موجود در راه توسعه اظهار کرد: صحبت‌های اخیر رئیس جمهور نشان دهنده این است که هم شخص رئیس جمهور و هم مجموعه دولت به این جمع‌بندی رسیده‌اند که موانع پیش روی توسعه چیست و برای برطرف کردن این موانع چه راهکارهایی مورد نیاز است.

مدیرمسئول روزنامه شرق در پایان با اشاره به نقش دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی در مبارزه با مفاسد و برطرف کردن موانع موجود بر سر راه توسعه گفت: همه دستگاه‌های مسئول در این راه به نهادهای واسطه‌ای نیاز دارند تا این نهادها با شکل دادن به مردم فرهنگ سازی‌های لازم را در جامعه انجام دهند؛ چرا که زمانی که این فرهنگ‌سازی‌ها از سوی نهادهایی مثل مردم صورت بگیرد یک نوع همدلی بین مردم به وجود می‌آید که این همدلی به هیچ کسی اجازه طغیان نمی‌دهد.

انتهای پیام

کد N165660

وبگردی