آفتاب
آیت الله مصباح یزدی/

بدون پای بندی اخلاقی تدبیرهای نظارتی به جایی نمی رسد

بدون پای بندی اخلاقی تدبیرهای نظارتی به جایی نمی رسد

قم - ایرنا- رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: تا پایبندی اخلاقی و معنوی در افراد جامعه نباشد تدبیرهای نظارتی به جایی نمی رسد.

به گزارش ایرنا، آیت الله ˈ محمد تقی مصباح یزدی ˈ روز جمعه در دیدار ناظران شورای نگهبان قانون اساسی با وی ابراز داشت: شورای نگهبان از برکاتی است که در سایه پیروزی انقلاب اسلامی نصیب جامعه ما شده است و این شورا برای انجام وظایف خود در انتخابات ها نیازمند شبکه های گسترده ناظران است.

وی بیان داشت: نظارت و ناظر بودن به معنای جلوگیری از تخلف و لغزش دیگران است و باعث می شود به کسی ظلم نشده و حق کسی پایمال نشود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب آرای مردم را حق الناس می دانند و حضور شورای نگهبان باعث صیانت از آراء و حفظ حقوق مردم می شود.

مصباح یزدی افزود: در سیستم مدیریت باید گروه ناظری وجود داشته باشد و هر گاه سیستم نظارتی کار خود را بهتر انجام دهد هدف هر جمع و گروهی بهتر تامین می شود.

وی اظهار داشت: ناظران باید نظارت درونی بر خود داشته باشند تا هیچ تخلفی از سوی آنان صورت نگیرد و همه مردم باید بر خود نظارت درونی داشته باشند لذا اگر بتوانیم سیستم نظارتی درونی را تقویت کنیم از نظر اقتصادی، امنیتی، رفاه و آسایش در وضعیت خوبی قرار خواهیم گرفت.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که هر قدر ایمان کامل تر باشد نیاز به دستگاه های نظارتی کمتر است بیان داشت: در جهان نظامی که چون ایران مبتنی بر ایمان، معرفت و ولایت باشد، وجود ندارد و در ایران بیشترین بهره مندی از نعمت های اخلاقی و ایمان مردم صورت می گیرد.

وی ابراز داشت: با وجود فداکاری هایی که از شروع نهضت امام خمینی(ره) تاکنون صورت گرفته است هنوز متاسفانه آمار فساد، انحرافات و ناهنجاری ها کم نیست.

وی با اشاره به برخی صحنه های ناخوشایند در جامعه ادامه داد: اگر بخواهیم این صحنه ها کمتر شود تنها به تقویت سیستم های نظارتی نباید بسنده کنیم و تا پای بندی اخلاقی و معنوی در افراد نباشد این گونه تدبیرهای نظارتی به جایی نمی رسد.

وی افزود: امروز از بزرگ ترین نعمت هایی که در زمان غیبت امام زمان(عج) به شیعیان عنایت شده است وجود شخصی است که امروز ما افتخار خدمت گذاری در حکومت او را داریم.

ک/3 7408 / 380/1495
کد N165555

وبگردی