آفتاب

وزارت ارشاد به فیلم ها و محتوای کتاب ها توجه کند/ بچه ها درباره مراسم زشت چهارشنبه سوری توجیه شوند

وزارت ارشاد به فیلم ها و محتوای کتاب ها توجه کند/ بچه ها درباره مراسم زشت چهارشنبه سوری توجیه شوند

خطیب نماز جمعه تهران در خصوص مسائل فرهنگی با بیان اینکه مسئولان فرهنگی گوششان را باز کنند، گفت: مسئولیت شما خطیر است، مراقب باشید دشمن فرهنگ خطرناک خود را وارد کشور نکند و از وزیر ارشاد می خواهیم بر این امر اهتمام جدی کند تا گرفتار سهل انگاری در برنامه های فرهنگی نشود و به فیلم ها و محتوای کتاب ها توجه شود مبادا کتابی که نقش اضلال دارد مجوز بگیرد.


به گزارش آفتاب به نقل از مهر، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در جمع نمازگزاران با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 گفت: با تقوا می توان بر دشمن غلبه کرد و هیات ایرانی نیز با سرمایه تقوا می تواند مشکلات را آسان کند و مشکلات اقتصادی را دولت با همت مردم و با اعمال اقتصاد مقاومتی حل خواهد کرد.

وی با اشاره به مناسبت های این هفته به سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اشاره کرد و گفت: این شیرزن کربلا در آن بلیه های سخت موفق شد بینی دشمن را به خاک بمالد و خون برادر و یارانش را به ثمر برساند.

امام جمعه موقت تهران روز پرستار را به پرستاران تبریک گفت و اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات بیماران عبادت عظیمی است.

وی همچنین سالروز تاسیس کمیته امداد و بنیاد شهید را نیز گرامی داشت و با اشاره به هفته درختکاری به بیان اهمیت توجه به طبیعت و درختکاری در روایات و احادیث پرداخت و گفت: مسئولان جلوی قطع درختان را بگیرند.

موحدی کرمانی همچنین به برگزاری اجلاس خبرگان رهبری و دیدار اعضای خبرگان با رهبر انقلاب اشاره کرد و خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب توصیه های مهمی در این دیدار بیان داشتند. هیات ایرانی مذاکره کننده به این نکات توجه دارد و آمریکا را خوب می شناسد و از دشمنی آمریکا آگاه است اما باید از باب تذکر اشاره کرد که امیرالمومنین می فرماید اگر دشمنت در بحبوحه جنگ پیشنهاد صلح داد اگر این پیشنهاد رضای خدا را داشت بپذیر اما اگر صلح کردی مراقب باش و از آن دشمن بپرهیز، گاه دشمن یک گام به سوی تو برمی دارد در حالیکه هدفش نزدیک شدن نیست بلکه هدفش گول زدن و زدن ضربه مهلکانه است و خیلی محتاطانه در مقابل دشمن موضع بگیر و دقت کن چون دشمن، دشمن است.

وی با بیان اینکه آمریکا شیطان بزرگ است، تصریح کرد: مبادا شیطان بر سر هیات ایرانی کلاه بگذارد و مواضع آمریکایی ها را می بینید که می گویند اعضای 1+5 حق وتو دارند.  خانم شما دارید مذاکره می کنید، می گویید هر چه توافق شد زیر آن می زنید و حق وتو دارید، اینها چنین عناصری هستند. خدا به هیات ایرانی کمک کند مراحل سختی را پشت سر بگذارند و دشواری ها دارند و خدا بصیرتشان را در شناخت دشمن مضاعف کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسئله اصلی آمریکا، اسلام و انقلاب است، گفت: آمریکا همان است که هواپیمای مسافری ما را سرنگون کرد، آمریکا همان است که به دوستانش هم خیانت می کند و از آنها جاسوسی می کند. هم اکنون تحولی در جهان به وجود آمده که آرامش را از مستکبرین گرفته است.

وی با بیان اینکه غرب دچار انحطاط اخلاقی و سقوط شده است، گفت: در کمال رسوایی، ازدواج همجنس گراها را مطرح می کنند و آمریکا با حمایت از تروریست ها، آبرویی برای خود باقی نگذاشته و این جنایت ها نفرت از آمریکا را بیش از پیش کرده و فریاد مرگ بر آمریکا در بسیاری از نقاط به راه افتاده است.

موحدی کرمانی تاکید کرد: اگر دشمن گزینه نظامی روی میز می گذارد این گزینه به دلیل ضعف است چون در جلسه مذاکره و گفتگو حرف حساب ندارد، متوسل به زور می شود در حالیکه ایران برای غلبه به دشمن گزینه های فراوان دارد و ایران مقاومت و ایمان دارد و سرمایه های معنوی از هر بمب اتم قدرتش بیشتر است.

وی در خصوص مسائل فرهنگی نیز با بیان اینکه مسئولان فرهنگی گوششان را باز کنند، گفت: مسئولیت شما خطیر است، مراقب باشید دشمن فرهنگ خطرناک خود را وارد کشور نکند و از وزیر ارشاد می خواهیم بر این امر اهتمام جدی کند تا گرفتار سهل انگاری در برنامه های فرهنگی نشود و به فیلم ها و محتوای کتاب ها توجه شود مبادا کتابی که نقش اضلال دارد مجوز بگیرد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به فتنه تکفیری ها، افزود: دنیای اسلام این جنایت ها را محکوم کند چون به نام اسلام صورت می گیرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به در پیش بودن ایام عید نوروز، تصریح کرد: مردم مراقب باشند حرمت حضرت زهرا (س) و ایام شهادت ایشان منظور گردد و در ایام نوروز صله رحم، عیادت از بیماران و دیدار خانواده های شهدا در برنامه های مردم باشد.

موحدی کرمانی تاکید کرد: مراسم زشت چهارشنبه سوری را نیز در پیش داریم و مردم بچه ها را درباره  آتش افروزی و ترقه بازی نصیحت کنند که اگر راضی نیستید کسی شما را مجروح کند، دیگری را مجروح نکنید.

وی در پایان مردم را نسبت به خودداری از برگزاری جلسات آلوده به گناه و اختلاط و موسیقی های مبتذل و ریخت و پاش در ایام نوروز توصیه کرد.
کد N165272

وبگردی