آفتاب

رئیس جمهور ونزوئلا هشدار داد که به مداخله گری ها به ˈشدتˈ پاسخ خواهد داد

رئیس جمهور ونزوئلا هشدار داد که به مداخله گری ها به ˈشدتˈ پاسخ خواهد داد

مادرید - ایرنا - ˈنیکلاس مادوروˈ رئیس جمهوری ونزوئلا با انتقاد از بحث در مورد بحران سیاسی کشورش در سازمان کشورهای آمریکایی، هشدار داد که به مداخله گری ها به ˈشدتˈ پاسخ خواهد داد .

به گزارش خبرگزاری اروپاپرس، مادورو در مراسمی که درچارچوب یادبود نخستین سالگرد درگذشت ˈهوگو چاوزˈ رئیس جمهوری فقید کشور برگزار شد، گفت: یک دولت راستگرا (پاناما ) وجود دارد که می خواهد شورای دائم سازمان کشورهای آمریکایی را اداره کند . این یک طرح مداخله جویانه نیروهای خارجی است .

وی هشدار داد که دولتش ، نسبت به هرگونه تلاش مداخله جویانه در ونزوئلا با ˈقدرت و شدتˈ پاسخ خواهد داد و در این راستا خواهان حمایت ملت ونزوئلا شد .

ˈآرتورو ویارینوˈ سفیر پاناما در سازمان مذکور روز چهارشنبه خبر داد که شورای دائم سازمان کشورهای آمریکایی ، روز پنجشنبه گرد هم خواهد آمد تا بحران سیاسی در ونزوئلا را مورد بررسی قرار دهد .

قرار بود که این شورا ، یک جلسه فوق العاده در روز پنجشنبه گذشته برای بررسی وضعیت ونزوئلا برگزار کند.

ˈروی چادرتونˈ سفیر ونزوئلا در سازمان کشورهای آمریکایی در این راستا از این سازمان خواست که این جلسه را لغو کند زیرا فراخوانی آن در غیاب ˈپدرو ورخس سیمانˈ رئیس شورا دائم انجام شده بود .

از سوی دیگر، ˈالیاس خائوا ˈ وزیر خارجه ونزوئلا روز چهارشنبه اعلام کرد که دولت این کشور، برای بحث و بررسی بحران سیاسی ونزوئلا به اوناسور مراجعه خواهد کرد زیرا در مقایسه با دیگر سازمان های منطقه ای از جمله سازمان کشورهای آمریکایی ، برای خنثی کردن کودتا ها موثرتر است .

دولت کاراکاس ، چندین دفعه جانبه داری مظنون سازمان کشورهای آمریکایی در بررسی بحران سیاسی منطقه ای را مورد انتقاد قرار داد زیرا معتقد است که از کاخ سفید دستور می گیرد .

اروپام **1234**1552
کد N165103

وبگردی