آفتاب

همه اعضای آژانس از مذاکره با ایران حمایت کردند به جز یک عضو

همه اعضای آژانس از مذاکره با ایران حمایت کردند به جز یک عضو

ایسنا نوشت:

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از پایان یافتن مبحث ایران در نشست امروز شورای حکام گفت: همه اعضای آژانس از روند مذاکرات ایران و آژانس حمایت کردند.
رضا نجفی گفت: شورای حکام آژانس از بعدازظهر دیروز (سه‌شنبه) بحث برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را آغاز کرد و جمهوری اسلامی ایران به عنوان رییس جنبش غیرمتعهدها، بیانیه‌ای از طرف این جنبش در حمایت از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران قرائت کرد.
نجفی گفت: جلسه امروز شورای حکام با سخنرانی کشورهای عضو ادامه یافت و ما در سخنرانی خودمان به تحولات مثبتی که از اجلاس قبلی آژانس در ماه نوامبر تاکنون شاهد بودیم، اشاره کردیم.
نماینده کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اجرای برنامه اقدام مشترک توسط گروه 1+5 و ایران، تایید آژانس درباره اقداماتی که ایران طبق توافق ژنو انجام می دهد ، اجرای شش اقدام عملی با توافق آژانس و کامل شدن آن اقدامات ، مذاکرات با آژانس در مورد اقدامات بعدی و توافق در خصوص هفت اقدام عملی دیگر را از تحولات مثبت دانست.
او گفت: در بیانیه خود اشاره کردیم که نکته کلیدی در اجرای توافقات موقت شش ماهه، ایجاد اطمینان و اعتماد متقابل است. در توافق ژنو هم به این امر اشاره و تاکید شده است که دو طرف در طول اجرای اقدامات موقت 6 ماهه باید تلاش کنند تا فضای سازنده برای مذاکراتِ با حسن نیت حفظ شود.
نماینده کشورمان در آژانس گفت: به‌طور کلی همه اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به استثنای یک عضو از این روند حمایت کردند.
رضا نجفی گفت: رژیم صهیونیستی که احساس می‌کند بسیار منزوی شده در این خصوص، بیانیه‌ای براساس بیانیه قبلی خود قرائت کرد که پاسخش را دادیم و گفتیم که ماهیت رژیم صهیونیستی با توجه به سابقه تجاوز، اشغال و کشتار فلسطینان، به آن اجازه نمی‌دهیم که با هیچ ابتکار صلح‌آمیزی همراهی کند و هیچ وقت هم شاهد نبودیم که این رژیم از ابتکارات صلح‌آمیز در دنیا حمایت کند.
نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: اکثریت اعضای شورای حکام، گفت‌وگوهای دو طرف مذاکرات 1+5 و ایران را حمایت می‌کند تا در مذاکرات آینده به تلاش‌های خود ادامه دهند.
او گفت: به این اشاره شد که علاوه بر جلساتی که توافق شده ماهانه بین ایران و گروه 1+5 برگزار شود، جلسات کارشناسی هم برگزار خواهد شد و اکنون که جلسه شورای حکام ادامه دارد کارشناسان گروه 1+5 با ایران در بخش دیگر از سازمان ملل جمع شدند و درباره جزییات یک راه حل همه جانبه و دراز مدت در حال مذاکره هستند.


23231

کد N164943

وبگردی