آفتاب

اعتراض مجری شبکه دولتی روسيه+عكس

اعتراض مجری شبکه دولتی روسيه+عكس

مجری و تهیه کننده برنامه زنده شکستن قالب (Breaking The Set) در تلویزیون دولتی روسی راشیا تودی (روسیه امروز)، در پایان برنامه اش مخالفت خود را با مداخله نظامی روسیه در کریمه اعلام کرد.




به گزارش آفتاب به نقل از بهار نیوز، ابی مارتین، که برنامه اش از واشنگتن پخش می‌شود، با اشاره به استقلال رای خود تاکید کرد و گفت: آنچه که روسیه انجام داده اشتباه است. قبل از پایان برنامه لازم مي‌دانم احساس قلبی خود در باره بحران سیاسی اوکراین و اشغال شبه جزیره کریمه توسط روسیه را بیان کنم. مارتین افزود: اگر من برای راشیا تودی (آر. تی) کار مي‌کنم معنی‌اش این نیست که من حق آزادی بیان نداشته باشم، و باید بگویم با هرگونه مداخله هر کشوری در حاکمیت ملی کشوری دیگر به شدت مخالف هستم. آنچه که روسیه انجام داده اشتباه است. او در ادامه گفت: من خیلی در باره تاریخ اوکراین و یا پویش فرهنگی منطقه نمی‌دانم، اما چیزی که می‌دانم این است که مداخله نظامی هرگز راه حل درستی نیست.
ابی مارتین ضمن انتقاد از رویدادهای اوکراین افزود: من اینجا نمی‌نشینم تا از مداخله نظامی دفاع نمایم و یا آنرا توجیه کنم. آنچه که در گزارش‌های خبری در باره اوکراین دیده‌ام کاملا غیر قابل توجیه است. او همچنین با مردم اوکراین ابراز همدردی کرد و گفت: قلب من با مردم اوکراین است که در حال حاضر گرفتار یک بازی قدرت جهانی شده‌اند. آنها بازندگان اصلی هستند. ما فقط مي‌توانیم برای این وضعیت اسفبار یک پایان صلح آمیز آرزو کنیم و اینکه یک موج جدید جنگ سرد بین ابرقدرتها باردیگر از سرگرفته نشود.
کد N164939

وبگردی