آفتاب

کشته شدن 26 تن در خشونتهای امروز عراق

کشته شدن 26 تن در خشونتهای امروز عراق

تهران-ایرنا-پلیس عراق اعلام کرد که در خشونتهای روز چهارشنبه سراسر عراق 26 تن کشته و 87 تن دیگر زخمی شدند.

بگزارش خبرگزاری شین هوا، براساس گزارش ها، انفجار شش خودروی بمبگذاری شده و دو بمب جاده ای در چند منطقه بغداد هفت کشته و 64 زخمی بر جای گذاشت.

همچنین براساس اعلام مقامات عراق،در استان الانبار یک عامل انتحاری خودروی بمبگذاری شده خود را به ایست بازرسی ارتش در شمال فوجه رساند و منفجر کرد که در این حادثه هفت سرباز کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

در شهر فلوجه ارتش عراق با خمپاره به مواضع شبه نظامیان حمله کرد که در این حمله یک تن کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر بالگردهای ارتش به یک خودروی مظنون شبه نظامیان وابسته به القاعده در نزدیکی فلوجه حمله کردند که در این حمله دو تن کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

در حادثه دیگری یک عامل انتحاری خودروی بمب گذاری شده خود را به یک مرکز پلیس در شهر رمادی رساند و منفجر کرد که در این حادثه سه کماندو کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

از اواخر دسامبر گذشته استان الانبار صحنه درگیری های شدید میان نیروهای دولت و شبه نظامیان وابسته به القاعده بوده است.

در استان دیالی نیز یک تبعه هندی به دنبال انفجار یک بمب جاده ای کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

همچنین افراد مسلح به یک مرکز پلیس در 50 کیلومتری شمال بعقوبه حمله کرده و یک نیروی پلیس را کشتند.

از سوی دیگر در انفجار یک بمب جاده ای در نزدیک خانه ای در منطقه مقدمیه یک غیرنظامی کشته شد و فرد دیگری نیز توسط افراد مسلح در بعقوبه کشته شد. در همین منطقه نیز نیروهای پلیس اجساد دو تن را که به بدنشان گلوله خورده بود، کشف کردند.

عراق در این مقطع زمانی شاهد بدترین خشونت ها در سال های اخیر بوده است. سازمان ملل اعلام کرده است که در خشونت های سال 2013 ، 8 هزار و 868 عراقی از جمله 7 هزار و 818 غیرنظامی و پرسنل غیرنظامی پلیس کشته شدند که بالاترین آمار طی سالهای اخیر محسوب می شود.

مترجمام**9234**1856
کد N164853

وبگردی