آفتاب

یک مقام سازمان ملل خواستار کاهش تنش ها در اوکراین شد

یک مقام سازمان ملل خواستار کاهش تنش ها در اوکراین شد

تهران-ایرنا- معاون دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه خواستار انجام مذاکره و تنش زدایی در بحران اوکراین شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، یان الیاسون معاون دبیر کل سازمان ملل پس از دیدار با اعضای دولت موقت اوکراین در کی یف به خبرنگاران گفت: این به نفع همه است تا در مورد تنش های منطقه کریمه به توافق دست یابند.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم اقدامات و رفتارهای همانند سبک جنگ سرد خاتمه یابد. این به نفع کسی نیست که اقدامات گذشته را بار دیگر اجرا و روح های گذشته دیگر بیدار شوند.

این مقام سازمان ملل در ادامه خواستار حل و فصل مسالمت آمیز بحران اوکراین شد. وی از روسیه و اوکراین خواست تا در میز مذاکره به حل و فصل اختلافاتشان بپردازند.

الیاسون تصریح کرد: تنش ها در اوکراین در دنیای امروز یک بازی باخت- باخت است.

معاون دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اظهارات روز گذشته رییس جمهوری آمریکا گفت: امیدواریم در مسیر تشدید تنش ها حرکت نکنیم و در برای تنش زدایی گام برداریم.

الیاسون گفت که ایوان سیمونویچ نماینده سازمان ملل در امور حقوق بشر قرار است به منطقه کریمه سفر کند تا در مورد مسئله نقض احتمالی حقوق بشر در این منطقه بررسی های لازم را انجام دهد.

وی افزود: هر آنچه بتوانیم انجام می دهیم تا حقیقت را تا جایی که می شود در مورد نقض حقوق بشر در کریمه بیابیم.

اظهارات این مقام سازمان ملل در حالی مطرح شده است که ˈرابرت سری ˈدیگر نماینده سازمان ملل روز چهارشنبه در کی یف به سر برده تا اوضاع را بررسی کند.

الیاسون نیز تصریح کرد که سازمان ملل با سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد اوضاع اوکراین همچنان در ارتباط است.

یک منبع دیپلماتیک نیز روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که 15 عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا(OSCE) با مشارکت در ماموریت ناظران نظامی در اوکراین موافقت کرده اند.

این دیپلمات بدون اینکه جزئیاتی بیشتری از این موضوع اعلام کند، گفت: 15 کشور از جمله امریکا و چند کشور اروپایی و آسیای میانه در این ماموریت نظارات نظامی حضور خواهند داشت.

مترجمام**9234**5981
کد N164780

وبگردی