آفتاب
رییس دادگستری خراسان شمالی تاکید کرد

وجود آمار و اطلاعات دقیق پیش‌شرط تحقق حماسه اقتصادی

وجود آمار و اطلاعات دقیق پیش‌شرط تحقق حماسه اقتصادی

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی در شورای مدیران قضایی استان وجود آمارهای دقیق و علمی را پیش‌شرط تحقق حماسه اقتصادی دانست و گفت: برنامه‌ریزی بر پایه آمارهای صحیح، درست و به‌موقع یکی از رموز موفقیت و پیشرفت نهادهاست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی اظهار کرد: مدیرانی که از آمار و شاخص‌های آماری و نحوه تحلیل و بررسی این شاخص‌ها آگاهی کامل دارند، در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های خود موفق‌تر هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر اطلاعات آماری دقیق در اختیار مدیران نباشد امکانات موجود در مسیر درست استفاده نمی‌شود و زمان و فرصت ها از بین می‌رود.

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی می‌توان مشکلات احتمالی را پیش‌بینی و برای آن‌ها چاره‌اندیشی کرد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی و تدوین برنامه بدون آمار، عملی نیست. باید به سمت برنامه‌ریزی مبتنی بر آمار حرکت کنیم و برای رسیدن به این منظور باید نظام آماری کامل و درستی وجود داشته باشد.

این مقام مسئول اطلاع‌مداری را از ویژگی‌های جامعه رشدمدار عنوان کرد و افزود: آماده‌سازی افکار عمومی به منظور پذیرش تاثیرات و تبعات برنامه‌ها، طرح‌ها و تسهیل در اقناع‌سازی و جلب مشارکت مردم یکی از مسائلی است که باید همه مسئولان به آن توجه ویژه داشته باشند و تحقق حماسه اقتصادی بدون آمار و اطلاعات دقیق، علمی و همه‌جانبه ممکن نیست.

انتهای پیام

کد N164720

وبگردی