آفتاب

ابوترابی:رابطه نزدیک ایران و پاکستان در وحدت مسلمانان نقش موثر داشته است

ابوترابی:رابطه نزدیک ایران و پاکستان در وحدت مسلمانان نقش موثر داشته است

لیاقت بلوچ دبیرکل حزب جماعت اسلامی پاکستان و هیات همراه صبح امروز(چهارشنبه) با محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابوترابی‌فرد در ابتدای این دیدار با ابراز خشنودی از سفر هیاتی از حزب جماعت اسلامی پاکستان به ایران، گفت: بسیار خرسندیم که حزب جماعت اسلامی که با همت بنیانگذار هوشمند و متعهد آن تاسیس گردیده امروز با درایت مسئولانش به عنوان حزبی موثر و معتبر در حظ و نشر آموزه‌های غنی اسلامی در میان مسلمانان پاکستان کوشا است.

وی در همین راستا افزود: رابطه نزدیک و برادرانه حزب جماعت اسلامی و جمهوری اسلامی ایران تاکنون در فهم صحیح آموزه‌های اسلامی، تقویت وحدت و همدلی در میان آحاد مسلمانان و غلبه بر توطئه‌های دشمنان اسلام نقش موثری داشته است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح عملکرد مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس شورای اسلامی پس از انقلاب با حضور نمایندگانی از سراسر کشور و از میان همه اقوام و گروه‌های سیاسی و مذهبی به خانه واقعی ملت ایران تبدیل شده و امروزه جمهوری اسلامی ایران نماد مردم سالاری دینی در جهان است.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مساله امروز جهان اسلام وحدت و همبستگی مسلمانان است بر نقش مهم علما و روحانیون در این زمینه تاکید کرد.

ابوترابی‌فرد در پایان خاطرنشان کرد: همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی با تاکید بر آموزه‌های قرآن با اتحاد و همدلی باید در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام ایستادگی کنند.

لیاقت بلوچ دبیرکل حزب اسلامی پاکستان نیز در همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران به عنوان یک نظام اسلامی قدرتمند که با درایت و تدبیر رهبرانش به خوبی توانسته است مردم‌سالاری برگرفته از آموزه‌های قرآن و سنت را در کشور پیاده کند، الگوی موفقی برای تمامی کشورها، احزاب و جریان‌های اسلامی است.

وی با اشاره به تحولات اخیر در جهان اسلام افزود: دشمنان اسلام تلاش دارند با ایجاد تفرقه و جدایی میان مسلمانان و تضعیف انسجام امت اسلامی سیاست‌های ضداسلامی خود را اجرا کنند.

دبیرکل حزب جماعت اسلامی پاکستان در پایان این دیدار با محکوم نمودن تلاش غرب و آمریکا در اعمال فشار بر ایران، ایستادگی و مقاومت مردم ایران را مورد تقدیر قرار داد.

انتهای پیام

کد N164697

وبگردی